خطر حذف بیخ‌ گوش تیم‌های ایرانی

کنفدراسیون فوتبال آسیا برای آن دسته از باشگاه‌هایی که در پرداخت حقوق و مطالبات بازیکنان‌شان کوتاهی کنند، مجازاتی سنگینی در نظر گرفته است. به دنبال مباحثات صورت گرفته در کارگروه لیگ «الهام‌بخش» AFC در خصوص مدل‌های مالی پایدار در فوتبال باشگاهی، کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای برای اتحادیه‌ها و فدراسیون‌های عضو به آنها در […]

کنفدراسیون فوتبال آسیا برای آن دسته از باشگاه‌هایی که در پرداخت حقوق و مطالبات بازیکنان‌شان کوتاهی کنند، مجازاتی سنگینی در نظر گرفته است.

به دنبال مباحثات صورت گرفته در کارگروه لیگ «الهام‌بخش» AFC در خصوص مدل‌های مالی پایدار در فوتبال باشگاهی، کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای برای اتحادیه‌ها و فدراسیون‌های عضو به آنها در خصوص عواقب هرگونه پرداخت‌های معوقه به اعضای‌شان تا تاریخ 31 آگوست سال 2017 از جمله اخراج شدن از لیگ قهرمانان آسیا در سال 2018 هشدار داد.

AFC در این نامه به اتحادیه‌ها و فدراسیون‌ها عضو یادآور شده است که هر باشگاهی که خواهان جواز رقابت در فصل آینده رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا است باید ابتدا وضعیت تمامی بدهی‌ها و پرداخت‌های معوقه‌‌شان را اعم از بدهی‌ به سایر باشگاه در حوزه نقل و انتقالات، و بدهی‌ به بازیکنان، کارمندان یا مقامات مالیاتی و اجتماعی را مشخص و تسویه کنند.

به گزارش تسنیم،بر این اساس باشگاه‌ها تا آخرین روز از ماه آگوست (نهم شهریور) فرصت دارند که میزان بدهی‌های خود را که به صورت کامل پرداخت شده است، بدهی‌هایی که زمان پرداخت‌شان با توافق دوجانبه با طرف طلبکار به تعویق افتاده و بدهی‌هایی که مورد شکایت‌‌هایی جدی واقع وبه مراجع ذی‌صلاح ارجاع داده شده‌اند را به AFC گزارش کنند.

AFC همچنین از اتحادیه‌ها و فدراسیون‌های عضو خواسته است که به طور کامل به این موضوع رسیدگی کرده و تا روز 15 آگوست (24 مرداد) اطلاعاتی بروز شده در خصوص بدهی‌های‌شان را در اختیار کنفدراسیون فوتبال اسیا قرار دهند. نهاد حاکم بر فوتبال آسیا همچنین از اعضایش خواسته است که تا همان تاریخ فهرستی جامع از پرداخت‌های معوقه‌ خود را در اختیار این سازمان قرار دهند. این اقدام AFC در جهت ارتقای نظم مالی در میان باشگاه‌های فوتبال آسیا صورت گرفته است. بر اساس این تصمیم AFC تیم‌های ایرانی که بدهی‌ دارند در خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار می‌گیرند.