خسارت 300میلیارد تومانی سیل به محورهای مواصلاتی استان

ساری-خبرنگار حرف/مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از خسارت قریب به 300میلیارد تومانی سیل به محورهای مواصلاتی استان در طی بحران سیل در روزهای آغاز سال جدید خبرداد. عباسعلی نجفی در نشست خبری با اشاره به اینکه مازندران 10و 400 کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد و در سال جدید 8 زیرگذر […]

ساری-خبرنگار حرف/مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از خسارت قریب به 300میلیارد تومانی سیل به محورهای مواصلاتی استان در طی بحران سیل در روزهای آغاز سال جدید خبرداد.

عباسعلی نجفی در نشست خبری با اشاره به اینکه مازندران 10و 400 کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد و در سال جدید 8 زیرگذر و 16 دوربرگردان،بهسازی 50کیلومتر از راهها ،تعریض و روکش آسفالت محور کناره در مازندران به اجرا در می آید.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران، میزان خسارات اولیه وارده به جسم راه ها و ابینه فنی در اثر رانش،ریزش، لغزش و جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها در محورهای مواصلاتی استان را بالغ بر  296 میلیارد تومان اعلام كردو گفت: بدلیل بارش شدید باران و جاری شدن سیل، رانش زمین، آب بردگی در مسیرها، خسارات شدیدی به زیرساخت‌های محور مواصلاتی وارد شده است همچنین به دلیل اینکه در زمان بحران سیل، نیروهای راهداری در مانور زمستانی بودند، جابه جایی نیروها برای خدمات رسانی در سیل با کندی مواجه شده است.

وی طول راههای آسیب دیده را 2126 کیلومتر، تعداد پل های و آبروهای آسیب دیده را 94دستگاه اعلام و اظهار داشت: بر اثر این سیل 257 محور اصلی، فرعی و روستایی مسدود شده بودکه با تلاش شبانه روزی راهداران محورها بازگشایی و تردد در آن بطور عادی جریان دارد.

مدیرکل راهداری مازندران با اشاره به آغاز جبران خسارت ها پس از بحران سیل در استان تصریح کرد: 5میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و نیز 5میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای جبران خسارت ها به این اداره کل پرداخت شده است که در حال بازسازی و نوسازی مناطق و ابنیه سیل زده هستیم.

وی در ادامه ضمن بیان این خبر که معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از این اداره کل به جهت کاهش متوالی 3 ساله تلفات حوادث رانندگی در راههای برون شهری  و روستایی مازندران تقدیر و تشکر کرد اظهار داشت: با توجه به انتشار آمار تلفات حوادث رانندگی سال گذشته از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور و بررسی وضعیت عملکردی اداره کل در ارتقای ایمنی، استان مازندران موفق به کاهش متوالی سه ساله در تلفات ناشی از تصادفات ترافیکی در راههای برون شهری و روستایی گردیده است مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: امید است با تداوم این امر و همکاری و تعامل با سایر دستگاههای ذیربط به ویژه استفاده از ظرفیت های کمیسیون های اجرایی ایمنی استان این روند کاهش تلفات جاده ای در سالهای آتی نیز استمرار یابد.

نجفی در این نشست بر پاکسازی حریم راه ها و منظر آرایی جاده های استان تاکید و تصریح کرد: با توجه به تردد و حجم ترافیک در مازندران ضروری است به طور مستمر پاکسازی و زیبا سازی حریم راه های این استان انجام گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران با بیان اینکه ۴۵ دوربین نظارت تصویری در  راه های استان نصب است اظهار داشت: در 102 نقطه از جاده های این استان، دستگاه های تردد شمار نصب شده است.

وی خواهان جایگزینی سیستم های مکانیزه بجای سیستم های سنتی شد و گفت: 60 دوربین ثبت تخلف نیز در محورهای  بزرگراهی و شریانی ارتباطی استان نصب و به بهره برداری رسیده و برنامه توسعه سامانه ها و تجهیز سایر محورهای در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در خصوص وضعیت حوزه حمل و نقل در استان خاطر نشان ساخت: در مازندران تعداد 125شرکت حمل و نقل کالا و 212 شرکت حمل و نقل مسافر، 6 شرکت حمل و نقل بین المللی کالا و 2 شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر وجود داشته که در خدمت هموطنان عزیز می باشند.

وی عمر ناوگان حمل ونقل کالا در مازندران را 20سال عنوان کرد و گفت: در سال 97، 4هزار و 960 مسافر در مازندران جابه جا شده اند و نیز 204 ناوگان مسافربری نوسازی شده است.

نبود اختیارات کافی در میان مدیران شهرستانی در زمان بحران، نبود دستگاه ها و امکانات راهداری در شهرستان ها، استفاده از تجهیزات استیجاری واینکه برخی مناطق از این دستگاه ها برخوردار نیستند، برخی شایعات درباره روند واگذاری تبلیغات در پل های عابر پیاده بین جاده ای و نیز نامناسب بودن این پل ها برای استفاده سالمندان و معلولان از مهم ترین سوالات خبرنگاران دراین نشست خبری بود.