خریداری ۱۷۷ هزار کیلوگرم وش پنبه در مازندران

۱۷۷ هزار و ۷۰۱ کیلوگرم وش پنبه از آغاز برداشت پنبه تاکنون از کشاورزان مازندران به صورت تضمینی خریداری شده است. به گزارش حرف، حسن عنایتی با بیان اینکه پنبه امسال در ۳۰۸ هکتار از کشتزار‌های استان کشت شد، گفت: از آغاز برداشت پنبه در مازندران تا کنون ۱۷۷ هزار و ۷۰۱ کیلوگرم وش پنبه […]

5272743_900
۱۷۷ هزار و ۷۰۱ کیلوگرم وش پنبه از آغاز برداشت پنبه تاکنون از کشاورزان مازندران به صورت تضمینی خریداری شده است.
به گزارش حرف، حسن عنایتی با بیان اینکه پنبه امسال در ۳۰۸ هکتار از کشتزار‌های استان کشت شد، گفت: از آغاز برداشت پنبه در مازندران تا کنون ۱۷۷ هزار و ۷۰۱ کیلوگرم وش پنبه از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده است.
وی افزود:از این میزان ۱۷۱ هزار و ۳۹۹ کیلوگرم وش در کارخانه پنبه پاک‌کنی خورشید مازندران تصفیه شد.مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: پیش بینی می‌شود امسال پنبه کاران ۴۰۰ تن پنبه از زمین‌های کشاورزی استان برداشت کنند.
عنایتی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی امسال قیمت هر کیلو وش پنبه را ۳ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد، گفت: به دلیل مقدار کم این محصول در بازار در هنگام تحویل وش استحصالی به ازای هر کیلوگرم ۵۱ تا ۵۳ هزار رالا توسط تجار از کشاورزان خریداری می‌شود.
وی افزود: تخم پنبه به ازای هر کیلوگرم ۱۸ تا ۱۹ هزار رالد توسط تجار برای خوراک دام به فروش می‌رسد.
عنایتی گفت: پنبه محلوج و موجودی در این کارخانه ۲۴۷ عدل به وزن ۵۰ هزار و ۳۹ کیلوگرم و تخم پنبه ۶۵ هزار و ۱۳۰ کیلوگرم است.مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: ۲۷۵ بهره بردار در برخی مناطق شهر‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندورود، نکا و ساری مشغول کشت پنبه هستند.وی گفت: پنبه در مازندران از ۱۰ اردیبهشت تا ۳۰ خرداد کشت می‌شود و نیمه دوم مرداد و تا آذرماه این محصول برداشت می‌شود.وی افزود: ۳۶۰ تن پنبه به ارزش ۹۰۰ میلیون تومان پارسال از زمین‌های کشاورزی استان برداشت شد.