حکایت 2 معاون شدن فرمانداری ویژه آمل

حرف آنلاین/الناز پاک نیا: آغاز سال جدید برای حوزه سیاسی شهرستان آمل با حکایت‌های جالبی همراه بود و رفت و آمدهای زیادی در حوزه سیاسی این شهرستان صورت گرفت. در روزهای پایانی سال گذشته بود که زمزمه تغییر معاون فرمانداری ویژه آمل که چند ماهی سرپرست فرمانداری بود بر سر زبان‌ها افتاد و اگرچه در […]

حرف آنلاین/الناز پاک نیا: آغاز سال جدید برای حوزه سیاسی شهرستان آمل با حکایت‌های جالبی همراه بود و رفت و آمدهای زیادی در حوزه سیاسی این شهرستان صورت گرفت.

در روزهای پایانی سال گذشته بود که زمزمه تغییر معاون فرمانداری ویژه آمل که چند ماهی سرپرست فرمانداری بود بر سر زبان‌ها افتاد و اگرچه در چهارشنبه روزی این تودیع و معارفه صورت نگرفت، اما با آغاز فصل بهار و پایان تعطیلات بالاخره مراسم برگزار شد.

کشمکش میان نماینده شهرستان و مسئولان استانی در انتخاب فرماندار برای شهرستان آمل در دولت تدبیر و امید کار را به جایی رساند که مسئول بلندپایه کشوری از میان سه گزینه‌ای که طرفین برای آن به توافق رسیده بودند، غلام‌حسین شفیع‌زاده را به سمت نخستین فرماندار ویژه شهرستان آمل انتخاب کرد تا شاید پایانی بر اختلافات باشد، اما این امر هم نتوانست موثر واقع شود.

در 11 فروردین ماه، با حضور مدیرکل سیاسی استانداری مازندران، حسین احسانی به جای سیدجعفر رسولی معارفه شد؛ معاون سابق فرمانداری آمل به مدت یک هفته به مرخصی رفت، اما پس از یک هفته مجددا به اتاق کار خود بازگشت و این بار فرماندار ویژه آمل بود که در زمان بازگشت رسولی در مرخصی به سر می‌برد.

گفته می‌شد احسانی معاون جدید فرمانداری آمل که اتاقی نداشت به محل کار فرماندار کوچ کرد تا شایعات مربوط به ابلاغ چارت ویژه فرمانداری آمل و دو معاون شدن فرمانداری آمل بتواند به این کشمکش‌ها پایان دهد، اما نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی نظر دیگری در این زمینه دارد.

چارت فرمانداری ویژه هنوز ابلاغ نشده است

عزت‌الله یوسفیان‌ملا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه تعدادی فرمانداری ویژه در کشور وجود دارد که در دولت قبلی تصویب شده بود، اظهار داشت: در مازندران نیز سه شهرستان آمل، بابل و تنکابن دارای این مصوبه هستند، اما هنوز چارت این فرمانداری‌ها ابلاغ نشده است.

وی افزود: دولت فعلی فرمانداری ویژه بودن این شهرستان‌ها را پذیرفته است، اما هنوز چارت را ابلاغ نکرده و ما نیز برای اجرای مصوبه اقدام کردیم، ولی هنوز موفق نشدیم.

معاون دوم فرمانداری آمل با ابلاغ داخلی فعالیت می‌کند

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه دو معاون شدن فرمانداری آمل با چه ابلاغی صورت گرفته است، گفت: معاون دوم با ابلاغ داخلی استانداری مازندران فعالیت می‌کند چون مجموعه استانداری مطمئن هستند که این چارت ابلاغ می‌شود ایشان را مشغول به کار کردند.

یوسفیان تصریح کرد: چون ایشان به جای رسولی آمدند و رسولی نیز با دستور وزیر کشور به جای خود بازگشت، ناگزیر فرمانداری آمل دو معاون شد.

استانداری اصرار به تغییر در آمل داشت

وی در پاسخ به این سئوال که این تغییرات به چه منظوری در شهرستان صورت گرفته است، افزود: استانداری مازندران اصرار به تغییرات داشت و از ابتدا قرار نبود دو معاون در آمل مستقر باشد، اما با شرایط فعلی به شدت دنبال فرمانداری ویژه هستیم.

این مسئول درباره مرخصی فرماندار شهرستان و اینکه این مرخصی تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند نیز اظهار بی‌اطلاعی کرد.

آمل فقط نام فرمانداری ویژه را به یدک می‌کشد

غلام‌حسین شفیع‌زاده فرماندار ویژه شهرستان آمل که گفته می‌شد به مرخصی یک هفته‌ای رفته بود نیز در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار فارس در آمل از مرخصی 10 روزه خود خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در مرخصی به سر می‌برم و 10 روز مرخصی گرفتم درباره دو معاون شدن فرمانداری آمل اظهار کرد: از ما سه نام برای معاونت فرمانداری خواستند و ما نیز نام سه نفر را دادیم و آقایان هر گزینه‌ای را خود صلاح دیدند، انتخاب کردند.

شفیع‌زاده با بیان اینکه به نظر می‌رسد فقط فرمانداری آمل دارای دو معاون در فرمانداری باشد، گفت: اگر قرار باشد فرمانداری ویژه دو معاون داشته باشد، اولویت با شهرستان تنکابن است.

وی افزود: آمل فقط نام فرمانداری ویژه را به یدک می‌کشد و درباره دو معاون شدن نیز استان و وزارت کشور تصمیم گرفتند این امر صورت گیرد.

دخالتی در انتخاب معاونانم نداشتم

شفیع‌زاده درباره روند جابه‌جایی معاونت فرمانداری ویژه آمل عنوان کرد: دو ماه پس از مشغول به کار شدن در فرمانداری آمل نام سه نفر را برای معاونت دادم و اصلا دخالتی در انتخاب نداشتم.

وی افزود: در 27 اسفند خواستم جابه‌جایی انجام دهم، اما قبول نکردند، در 11 فروردین ماه حسین احسانی معارفه شد، اما بازهم آقایان خودشان پیگیری کردند سیدجعفر رسولی را برگرداندند.

این مسئول با اعلام اینکه من با کسی مشکلی ندارم اما نفس این عمل را قبول ندارم، گفت: آقای رسولی به کار خودشان مشغول بودند، اما جابه‌جایی انجام شد و خودشان نیز دوباره رسولی را برگرداندند.

وی ادامه داد: بنده نیز استقلال فکری دارم، این‌گونه نیست که هر کاری کنند، من حرفی نزنم، اما دستور استانی می‌گوید با دو معاون کار کنم.

مرخصی بودم که جابه‌جایی دوم انجام شد

شفیع‌زاده که می‌گوید در سفر به جنوب کشور به سر می‌برد، درباره سپردن کلید اتاق خود به معاون جدید نیز اظهار داشت: من به آقای احسانی اتاق ندادم وقتی آقای رسولی را برگرداندند، ایشان جایی برای رفتن نداشت، قانون اداری می‌گوید اگر فرد جدیدی وارد اداره شد ابتدا به مسئول آن اداره معرفی می‌شود، اما من مرخصی بودم که این جابه‌جایی انجام شد و به هر حال آقای احسانی نیز حکم مسئولیت داشت، بنابراین گفتم بروند در اتاق من حضور داشته باشند تا من بیایم.

نمی‌خواهم آمل دچار حاشیه شود

فرماندار ویژه شهرستان آمل با اشاره به اینکه در این شهر همه از من بالاتر هستند و می‌توانند جای من باشند، تصریح کرد: من خودم را کنار می‌کشم تا شهر دچار حاشیه نشود، چون نمی‌توانم بنشینم و کاری برای شهرستان انجام ندهم.

وی با تاکید بر اینکه این کشمکش به شهر کمک نمی‌کند، یادآور شد: آقایان اگر می‌خواستند، می‌توانستند از ابتدا دو معاون شدن را پیگیری کنند، اما نکردند و این شهر سزاوار بداخلاقی نیست.

به گزارش فارس، به نظر می‌رسد در سال جدید آمل بیشتر از هر منطقه‌ای نیاز به توجه به شعار رهبری برای ایجاد همدلی و همزبانی میان مسئولان دارد.

اصرار بر سر تغییرات به نفع جریان و گروه خاصی و لج‌بازی‌ها در این زمینه، آمل را از مسیر شکوفایی و توسعه دور می‌کند و در سالی که منتهی به انتخابات است، فضای سیاسی جالبی را ایجاد نخواهد کرد.