حمید هاشمی به عنوان سی و هشتمین شهردار آمل معرفی شد

سی و هشتمین شهردار آمل با امضای وزیر کشور معرفی و مراسم معارفه سید حمید هاشمی به عنوان سی و هشتمین شهردار شهر آمل با حضور رازجویان معاون عمرانی استاندار مازندران، یوسفیان ملا نماینده مردم آمل، فرماندار، امام جمعه و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان، اعضای شورای شهر آمل و ساری، مدیران و معاونان شهرداری […]

سی و هشتمین شهردار آمل با امضای وزیر کشور معرفی و مراسم معارفه سید حمید هاشمی به عنوان سی و هشتمین شهردار شهر آمل با حضور رازجویان معاون عمرانی استاندار مازندران، یوسفیان ملا نماینده مردم آمل، فرماندار، امام جمعه و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان، اعضای شورای شهر آمل و ساری، مدیران و معاونان شهرداری ساری و آمل و سایر مدیران و کارکنان نهادها و دستگاه های دو شهرستان، هفتم آذرماه 98 در سالن اجتماعات شهرداری آمل برگزار شد.

شهردار جدید آمل با انگیزه و توانمند است

امام جمعه آمل در این مراسم با بیان اینکه رفع مشکلات و با مردم بودن باید از سوی مسئولان مدنظر قرار گیرد و این نگاه اسلام است که خدمت صادقانه فصل الخطاب فعالیت مسئولان قرار گیرد، بیان کرد: دین مبین اسلام به سعی و تلاش احترام ویژه می گذارد و از این رو احترام به مردم جایگاه ویژه ای دارد.

حجت الاسلام سیدجلیل مرتضوی با اشاره به اینکه دین مبین نه از سرمایه داری بلکه از سرمایه گذاری حمایت می کند، افزود: هر عملی در دل مردم باشد، قابل احترام است و مورد مقبولیت مردم جامعه قرار می گیرد.

مرتضوی با تاکید بر اینکه برای ارائه خدمت برای مردم آمل همه باید در کنار هم قرار داشته باشند، اظهار داشت: در 21 ماه باقی مانده از عمر شورای شهر فعلی باید من بودن ها کنار گذاشته و به فکر عمران و آبادانی باشیم.

امام جمعه آمل با اعلام اینکه شهردار جدید به عنوان فرد جوان، تحصیلات و دارای عملکرد با همکاری هر یک از مدیران می تواند به اهداف توسعه شهری آمل دست یابد، افزود: زباله یک معضل بزرگی است که باعث ایجاد بیماری های بسیاری در آمل شده است و برای رفع این مشکل با یکپارچگی باید به حل آن پرداخت.

رئیس شورای شهر آمل نیز آمل را شهر حماسه ساز بیان و عنوان کرد: آمل شهری است که امام راحل در وصیت نامه خود از آن نام بردند، افتخار آفرینان زیادی در حوزه های علمی و ورزشی از این شهر حضور دارد، حضور دو علامتین و فرزانگان نشان از اهمیت این شهرستان در کشور است.

خسرو ابراهیم زاده با بیان ۹ سال تلاش شبانه روزی احمد امیرسلیمانی عنوان کرد: امیرسلیمانی با احداث پروژه های بزرگ و ماندگار منشآ بسیاری از پیشرفت ها در این شهر بودند.

وی با تاکید اینکه انتقاد از شهردار غیر بومی اصولی نیست، اظهار داشت: استان مازندران یک کلان شهر است، باید فاصله میان شهرها را برداریم و اتحاد داشته باشیم. خبرنگاران بازوان و یار دهم شورا و هاشمی یار یازدهم شورای شهر آمل خواهند بود.

رئیس شورای اسلامی شهر آمل با اشاره مطالبات اعضای شورا از شهردار جدید تصریح کرد: از شهردار جدید انتظار داریم از هفته آینده، تیم های ممیزی شهرداری را برای وصول مطالبات در شهر مستقر کرده و پروژه های عمرانی را در شهر آمل آغاز کنند.

عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل نیز با اشاره به خدمت مسئولان به مردم آن را از وظایف این مسئولان بیان و عنوان کرد: از ابتدای تشکیل شورا و شهرداری در آمل تاکنون یک فردی که مشکل مالی داشته باشد گزارش نشده است و در امور اجرایی سلامت اجرایی همه مدیران زبانزد است.

وی با اشاره به اینکه در اجرای پروژه ها همواره تلاش کردیم از بودجه و جیب مردم آمل هزینه نکنیم، گفت: هزینه کردن از جیب مردم هنر نیست از این رو به دنبال بودجه های ملی بوده ایم.

نماینده مردم آمل در زمینه معضل زباله این شهر نیز عنوان کرد: برای زمین زباله با اوقاف هماهنگی های لازم انجام شد و با توجه به اینکه زمین عمارت چهل سال قبل و پیش از  ساخت سد شروع شده بود و مسائل مطرح شده ربطی به ساخت سد ندارد، یک میلیارد تومان نقدی به حساب اوقاف واریز شد تا زمین پاساکش برای زباله سوز در اختیار شهرداری قرار گیرد؛ با حضور شهردارجدید برنامه زباله را سرفصل برنامه ها و پروژه هایشان قرار دهند تا این معضل حل شود.

وی با اشاره به طرح گردشگری بستر رودخانه هراز نیز از اعلام آمادگی جهت جذب اعتبار و تخصیص آن به این طرح خبرداد و گفت: بسترسازی هشت کیلومتر بسیار مهم  زمان بر است و حالا که در دستور کار قرار گرفته است از آن حمایت می  کنیم؛ همچنین مساله خیابان امام رضا با قدمت نیم قرن با جذب اعتبار و اختصاص آن از برنامه های شهرداری آمل باشد.

ضرورت توجه به نقش آفرینی مردم در مدیریت شهری

مهدی رازجویان معاون عمرانی استاندار مازندران نیز با بیان اینکه آمل دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بالای انسانی است، بیان کرد: این شهر با پایه کاری، هم افزایی و دینداری مردم از شهرهای مهم و تاثیر گذار استان به شمار می روودو.

وی شهرداری را یک نهاد اجتماعی عنوان و مطرح کرد: شهرداری که با همه نیروها و نهادها ارتباط برقرار کند موفق است و زمانی می توان آن شهر را به جایگاهی برسانیم که با همدلی از همه ظرفیت ها استفاده کنیم.

رازجویان با تاکید بر اینکه اگر شهری فرهنگسرا،  پارک محله، فضای کافی ورزشی داشته باشد موفقیت مدیریت شهری را نشان می دهد، افزود:  این پروژه ها را باید با دخیل کردن مردم به توسعه منتهی شود.

وی ادامه داد: نقش آفرینی مردم در مدیریت شهری بسیار مهم است.

رازجویان دانش و آگاهی را دو بازوی قدرتمندی در امور شهری مطرح کرد و گفت: با وجود این دو بازو قانون شهرداری باید حاکمیت باشد؛ شناسانده شدن نیروهای ارزشمند دارای مساله حیاتی برای شهر آمل است.

وی با بیان اینکه شناسایی نقاط کور، محرومیت زدایی، توجه به سکونتگاه‌های غیررسمی از مهمترین اهداف شورا و شهردار است و بکارگیری از آنها در امورات شهری باشد مهم خواهد بود، افزود: آموزش و اطلاع رسانی تلاش در جهت حمایت از سرمایه گذار برای توسعه شهری حائز اهمیت باشد و زمانی شهرداری موفق است که درآمد پایدار ایجاد کند.

معاون استاندار مازندران خاطرنشان کرد: زیباسازی و توجه به مبلمان شهری از سوی مدیریت شهری باید لحاظ شود تا توجه مردم به عملکرد مدیران شهری و اعتمادسازی به آنها تداوم یابد.

قدردانی از دو سرپرست شهرداری در طی هفت ماه گذشته و قدردانی از عملکرد 9 ساله احمد امیرسلیمانی به عنوان شهردار سابق آمل از دیگر برنامه  های این مراسم بود.

در این مراسم حکم انتصاب سیدحمید هاشمی به عنوان شهردار جدید از سوی معاون عمرانی استاندار مازندران اهدا شد.