حمایت از ورزشکاران نوجوان و گزینش سالم مبتنی بر شایسته سالاری

با ۱۴ سال سن وی اکنون سمت مدیریت داخلی یک تالار پذیرایی واقع در شهرستان سیدکلای بابل استان مازندران را بر عهده دارد. با اینکه بیش از یک سال از شروع فعالیتش در این تالار نمی‌گذرد اما امیر حسین مرآتی نوجوان شایسته بابلی در این مدت کوتاه توانسته با صرف فعل خواستن و با تلاش، […]

با ۱۴ سال سن وی اکنون سمت مدیریت داخلی یک تالار پذیرایی واقع در شهرستان سیدکلای بابل استان مازندران را بر عهده دارد. با اینکه بیش از یک سال از شروع فعالیتش در این تالار نمی‌گذرد اما امیر حسین مرآتی نوجوان شایسته بابلی در این مدت کوتاه توانسته با صرف فعل خواستن و با تلاش، نشان دادن نظم و انضباط همراه با وجدان کاری و و دقت و درایت مثال زدنی ضمن جلب نظر و اعتماد مدیریت و مالکان مجموعه به این موفقیت دست یابد.

ویژگی برجسته این نوجوان موفق دقت، نظم و حساسیت در انجام امور محوله است. جالب اینجاست که کار کردن و انجام مسئولیت‌هایش باعث نشده تا وی در امور تحصیلی‌اش موفق نباشد به صورتی که وی با برنامه ریزی صحیح توانسته ترم اخیر دبیرستانش را با میانگین نمرات بیست در کلاس هشتم به پایان رساند.

این نوجوان موفق و با انگیزه که دارای کمربند مشکی در تکواندو است در تورنمنت بین المللی مالزی ۲۰۱۷ که در پاییز سال جاری در آن کشور برگزار شد با شایستگی توانست در وزن خود مقام سوم و مدال برنز مسابقات را از آن خود کند.

امیر حسین مرآتی این نوجوان موفق، در گفت و گو با حرف مازندران، می‌گوید: من 13 سال دارم، اهل بابل هستم و حدود 7 سال به ورزش تکواندو مشغولم که مقام دوم استانی و مقام‌های شهرستانی اول، دوم و سوم  را کسب کردم و همچنین دارنده مقام سوم کشوری هستم. من بیشتر روزها پس از مدرسه یا کلاس زبان و یا باشگاه برای ورزش تکواندو می‌روم.

وی درباره کار کردن در یک رستوران می‌گوید: برای استفاده درست از وقت‌های آزادم و نیز برای پر کردن اوقات فراغتم و برای آنکه کمتر در فضاهای مجازی باشم کاری را هم برای کسب درآمدم انجام می‌دهم. این نوجوان موفق در زمینه کارش، توضیح می‌دهد: من در یک تالار عروسی کار می‌کنم و از مهمانانی که برای عروسی دعوت شدند پذیرایی می‌کنم.هنگامی که ماهیانه حقوقی به دست می‌آورم، در اختیار خانواده‌ام قرار می‌دهم هرچند خانواده‌ام تمامی نیازهایم را برآورده می‌کنند. من به همگان توصیه می‌کنم که از زمان خود درست استفاده کنند چراکه اگر زمان بگذرد دیگر دست یافتنی نیست.

به گزارش حرف، خواسته امیرحسین از مسئولان و دست اندرکاران بسیار ساده و روشن است، شناسایی نوجوانان با استعداد و با هوش در سطح استان و ایجاد فرصت‌های لازم از طریق راهکارهای کاربردی برای رشد آنها، حمایت لازم از ورزشکاران نوجوان و نیز ایجاد فضای لازم و رویکرد متناسب برای گزینش سالم و مبتنی بر شایسته سالاری در تمامی زمینه‌ها چه آموزشی و چه ورزشی است.