حضور بانوان در ورزشگاه نیازمند چارچوب خاص است

سه تکواندوکار مازندرانی جواز حضور دربازی‌های آسیایی جاکارتا را به دست آوردند درباره حضورشان در این مسابقات می‌گویند؛ امیدوارم همه ما بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم. رقابت‌های انتخابی تیم ملی تکواندو بانوان برای حضور در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا اندونزی با حضور داوران رسمی و در خانه تکواندو برگزار شد که سه بانوی مازندرانی مسافر […]

1

سه تکواندوکار مازندرانی جواز حضور دربازی‌های آسیایی جاکارتا را به دست آوردند درباره حضورشان در این مسابقات می‌گویند؛ امیدوارم همه ما بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم.

رقابت‌های انتخابی تیم ملی تکواندو بانوان برای حضور در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا اندونزی با حضور داوران رسمی و در خانه تکواندو برگزار شد که سه بانوی مازندرانی مسافر جاکارتا شدند که در نهایت الهه شیدایی، پریسا جوادی و زهرا پوراسماعیل به‌عنوان سه تکواندوکار مازندرانی به همراه کیمیا علیزاده و ناهید کیانی به عضویت تیم ملی برای حضور دربازی‌های آسیایی درآمدند.

سرپرست هیأت تکواندو مازندران در این‌باره گفت: در وزن منهای۵۳ کیلوگرم الهه شیدایی ۱۰ بر سه برابر مهسا پورمیرزایی به برتری دست‌یافت و مسافر جاکارتا شد.

بریمانی افزود: در وزن منهای ۵۷کیلوگرم ابتدا پریسا جوادی پس از تساوی ۱۰ به ۱۰ مقابل طیبه پارسا، با امتیاز طلایی در راند چهارم به برتری دست‌یافت و سپس با همین نتیجه زهرا شیدایی را شکست داد و جواز حضور در ترکیب اصلی تیم ملی را به دست آورد.وی گفت: همچنین زهرا پوراسماعیل با کسب مدال در بیست‌وسومین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا جواز حضور دربازی‌های آسیایی را کسب کرده بود.

* اهمیت بازی‌های آسیایی بعد از المپیک

پریسا جوادی در حاشیه تمرینات تیم ملی در گفت‌وگویی با فارس اظهار کرد: در چند سال گذشته وزارت ورزش و جوانان سرمایه‌گذاری خوبی بر روی بانوان کرده است که باعث شد ورزش بانوان پیشرفت خاصی کند.

وی ادامه داد: نمونه این سرمایه‌گذاری‌ها همان برنز المپیک کیمیا علیزاده یا موفقیت بچه‌های تکواندو در مسابقات جهانی، آسیایی داخل سالن و جاهای دیگر که باعث انگیزه بیشتر شده است بود.

جوادی در مورد بازی‌های آسیایی پیش روی و حضورشان در ترکیب تیم ملی، گفت: بازی‌های آسیایی بعد از المپیک جز مهم‌ترین بازی‌ها به شمار می‌آید و اهمیت خاصی دارد که رقابت در آن زیاد است و بازی سنگینی است.

این ملی‌پوش مازندرانی افزود: ما سه هفته است اردو مان را شروع کرده‌ایم و در این راستا تلاش می‌کنیم؛ تورنمنت خوبی هم قبل بازی‌های جاکارتا داریم که می‌تواند در این راه کمک‌مان کند اینکه خودمان را محک بزنیم و نقاط ضعف و قوت خودمان را شناسایی کنیم که امیدوارم همه ما بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم.

*حضور بانوان در ورزشگاه نیازمند چارچوب خاص است

الهه شیدایی دیگر عضو مازندرانی تیم ملی تکواندو در این‌باره گفت: امسال نخستین سالی است که من در اردوی ملی جوانان ـ بزرگسالان حضور دارم.وی ادامه داد: بازی‌های آسیایی جز نخستین اعزام‌های من محسوب می‌شود و من واقعا خوشحالم که توانستم به این مهم دست پیدا کنم؛ این مسؤولیت بزرگی است که به من واگذار شده و امیدوارم از عهده این مسؤولیت بزرگ بر بیایم.شیدایی افزود: تکواندو همیشه جز رشته‌ای مدال‌آور بوده و همه روی آن یک حساب ویژه باز می کنند، به‌ویژه که بعد از مدال خانم علیزاده یک انگیزه ویژه‌ای بوده برای بانوان ورزشکار که آنها هم به این باور برسند و به جایگاه‌های خوبی در دنیا دست پیدا کنند.

این ورزشکار مازندران بیان کرد: همه سعی و تلاشم را می‌کنم و با توکل به خدا امیدوارم بتوانم خوش رنگ‌ترین مدال در بازی‌های آسیایی را کسب کنم. وی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش درباره حضور بانوان در استادیوم‌ها، گفت: حضور در ورزشگاه حق هر بانوی ایرانی است، اگر این حضور در چهارچوبی باشد که برای بانوان ما مشکلی ایجاد نشود هر بانوی ایرانی دوست دارد در ورزشگاه باشد.