حسن عباسی در ساری چه گفت؟

حرف آنلاین:نشست بصیرتی دانشجویان بسیجی دانشگاه های مازندران با موضوع نفوذ و انحراف از تفکر امام با سخنرانی حسن عباسی و به همت ناحیه بسیج دانشجویی مازندران در سالن الغدیر سپاه کربلا برگزار شد.رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز با بیان اینکه اخوان المسلمین پس از 80 سال فقط توانست یک سال حکومت را […]

حرف آنلاین:نشست بصیرتی دانشجویان بسیجی دانشگاه های مازندران با موضوع نفوذ و انحراف از تفکر امام با سخنرانی حسن عباسی و به همت ناحیه بسیج دانشجویی مازندران در سالن الغدیر سپاه کربلا برگزار شد.رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز با بیان اینکه اخوان المسلمین پس از 80 سال فقط توانست یک سال حکومت را به دست بگیرد در توضیح این قضییه اظهار داشت: اخوان المسلمین نتوانست انقلاب مردمش را حفظ کند و این انقلاب به ضد آن ها تبدیل شد. عباسی در جمع دانشجویان بسیجی ، افزود: اگر نظامی به حق برسد و نتواند در حفظ آن کوشا باشد یقینا به ضد آن تبدیل می شود و امروز شاهد آن هستیم که مصر به دوران قبل از انقلابش برگشته است. این تحلیلگر مسائل سیاسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مبحث همگونی جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی گفت: ده سال پیش بحثی را به راه انداختند که آیا جمهوری اسلامی بماند یا انقلاب اسلامی؟ ثروت ملی یا قدرت ملی؟ عباسی، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را جدانشدنی دانست  و اظهار داشت: اگر به دنبال صادر کردن انقلاب اسلامی هستیم باید قدرت داشته باشیم، اگر به جمهوری اسلامی قناعت کنیم پس باید محدود به مرزهای جغرافیایی شویم.وی افزود: برخی ها به دنبال تداعی این قضییه هستند که انقلاب اسلامی مربوط به 30 سال پیش بود و دیگر نیازی به آن نداریم چون انقلاب کردیم تا به جمهوری اسلامی برسیم.رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز با بیان اینکه انقلاب اسلامی تا ظهور امام زمان(عج) ادامه خواهد داشت و مشکل امروز ما انقلاب در انقلاب است، در ادامه افزود: آن چیزی که مورد نظر انقلاب است در سال 57 رقم خورد اما سقف هدف از ایجاد انقلاب اسلامی تبیین یک انسان انقلابی است. وی در بیان چرایی دو موضع بیان شده گفت: برخی معتقدند انقلاب اسلامی برای کشور هزینه دارد و باید این هزینه ها را برای کشور و تولید ثروت ملی صرف کنیم.عباسی با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان مجلس یا آیت آلله جوادی آملی بیان داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی چندی پیش با آیت الله جوادی آملی دیدار داشتند و ایشان با اشاره به نرخ بالای بهره بانکی از مجلس خواستند در این رابطه کاری کنند چون بانک های ربوی کاری کردند نماز مردم بالا نمی رود. وی افزود: امام خمینی(ره) 31 سال پیش بیان داشتند اگر بانک های ما ربوی باشند جمهوری ما اسلامی نیست، حال زمانیکه بانک های ما، مال ربوی به دست می آورند شما چگونه دم از تقویت جمهوری اسلامی می زنید؟ آیا جمهوری ما با بانک هایی که امام فرمودند نباید ربوی باشند، اسلامی است؟

*توجه به نهضت روشنگری

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی مازندران نیز در گفت و گو با حرف نهضت روشنگری را یکی از اهداف بسیج دانشجویی دانست و خاطر نشان کرد: در این راستا از استادان مجرب کشوری دعوت به عمل می آوریم تا با بیان حقایق و مطالب مهم در عرصه های مختلف کشور، موجب روشنگری دانشجویان گردند. حمیدرضا لزگی از اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی جنوب خبر داد و گفت: با توجه به استقبال دانشجویان از اردوی راهیان نور، امسال نیز اعزام آن ها را به این مناطق در دستورکار قرار داه ایم و جمعیت قابل توجهی از دانشجویان مازندرانی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهند شد.