حذف ابوالفضل یعقوبی در گام نخست 

در ادامه مسابقات گرند اسلم و در سری دوم این مسابقات ابوالفضل یعقوبی در گام نخست حذف و میرهاشم حسینی به نیمه نهایی صعود کرد. نخستین دوره مسابقات گرند اِسلم تکواندو با حضور بهترین‌های تکواندوی جهان در دو گروه زنان و مردان و در اوزان المپیکی به میزبانی «ووشی» چین برگزار می‌شود. این رقابت‌ها به […]

در ادامه مسابقات گرند اسلم و در سری دوم این مسابقات ابوالفضل یعقوبی در گام نخست حذف و میرهاشم حسینی به نیمه نهایی صعود کرد.

نخستین دوره مسابقات گرند اِسلم تکواندو با حضور بهترین‌های تکواندوی جهان در دو گروه زنان و مردان و در اوزان المپیکی به میزبانی «ووشی» چین برگزار می‌شود. این رقابت‌ها به صورت سری انجام می‌شود که سری دوم از ساعت ۳:۳۰ بامداد امروز (شنبه) در اوزان وزن ۶۸- کیلوگرم مردان و ۶۷- کیلوگرم زنان در حال برگزاری است.

ابوالفضل یعقوبی، نخستین نماینده وزن ۶۸- کیلوگرم کشورمان در اولین مبارزه برابر «سئوک بای کیم» کره‌ای قهرمان آسیا ۲۰۱۶، قهرمان نوجوانان جهان ۲۰۱۴ و دارنده مدال تورنمنت‌های مختلف قرار گرفت و با نتیجه ۱۴ بر ۷ نتیجه را واگذار و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

میرهاشم حسینی، دومین نماینده وزن دوم المپیکی کشورمان نیز در نخستین گام به مصاف «آیخان تقی‌زاده»، نماینده آذربایجان که نایب قهرمانی بازی‌های یونیورسیاد ۲۰۱۷، قهرمانی بازی‌های اروپایی ۲۰۱۵، نایب قهرمانی اروپا و … را در کارنامه دارد، رفت و توانست با نتیجه ۱۱ بر ۵ پیروز میدان باشد.

به گزارش نسیم ورزش ، میرهاشم در ادامه و برای راهیابی به مرحله نیمه نهایی «جوآد آچاب» بلژیکی را ۱۷ بر ۸ از پیش رو برداشت. این هوگوپوش از سال ۲۰۱۱ حضور در میادین مختلفی را تجربه کرده و ۳۱ مدال در کارنامه دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به عنوان قهرمانی جهان ۲۰۱۵، قهرمانی بازی‌های یونیورسیاد ۲۰۱۵ و قهرمانی اروپا ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ اشاره کرد.

هدایت یعقوبی و حسینی برعهده مهدی بی‌باک به‌عنوان سرمربی و مهرداد یوسفی به‌عنوان مربی است.

گفتنی است؛ به قهرمان این رقابت‌ها ۷۰ هزار دلار (۴۹ هزار دلار برای بازیکن و ۲۱ هزار برای مربی)، نایب قهرمان ۲۰ هزار دلار (۱۴ هزار برای بازیکن و شش هزار برای مربی) و نفر سوم پنج هزار دلار (۳۵۰۰ دلار برای بازیکن و ۱۵۰۰ دلار مربی) پاداش تعلق می‌گیرد.