حاشیه‌های عجیب لیگ دسته اول فوتبال

درگیری فیزیکی، چاقوکشی، هجوم طلبکاران و… کلید واژه‌هایی است که احتمالا باید درباره جنایت یا کلاهبرداری شنیده باشید اما این بار این واژه‌ها از همه جا بیش‌تر در لیگ دسته یک فوتبال ایران به گوش می‌خورد. به  گزارش مازندلیگ ، نکته جالبی که درباره لیگ یک وجود دارد این است که ابتدا حواشی آن آغاز […]

درگیری فیزیکی، چاقوکشی، هجوم طلبکاران و… کلید واژه‌هایی است که احتمالا باید درباره جنایت یا کلاهبرداری شنیده باشید اما این بار این واژه‌ها از همه جا بیش‌تر در لیگ دسته یک فوتبال ایران به گوش می‌خورد.

به  گزارش مازندلیگ ، نکته جالبی که درباره لیگ یک وجود دارد این است که ابتدا حواشی آن آغاز می‌شود، سپس مسابقات. در این گزارش حاشیه‌هایی را که تیم‌های لیگ یکی تا هفته دهم لیگ دسته یک با آن مواجه بودند بررسی می‌کنیم. البته شاید برخی از حواشی جزئی از قلم افتاده باشند اما سعی شده تا حاشیه‌های اصلی آورده شود.

*قدرتمند اما اسیر تکروی

تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان که اکنون شانس اصلی رسیدن به لیگ برتر است، جزو تیم‌هایی بود که مراحل آماده سازی‌اش را زود آغاز کرد اما در آستانه آغاز لیگ آزادگان، محمود فکری سرمربی این تیم از تک‌روی و سنگ اندازی‌هایی در بدنه باشگاه خبر داد؛ سنگ اندازی‌هایی که حتی باعث شد او پس از هفته هشتم مسجد سلیمان را ترک کند. البته او دوباره به این شهر بازگشت و اکنون با این تیم در صدر جدول رده بندی لیگ دسته یک قرار دارد. از مشکلات این تیم قبل و حین بازی با آلومینیوم اراک که بگذریم، مسجد سلیمانی‌ها در پایان دیدار با اتهام دوپینگ از سوی باشگاه اراکی روبه‌رو شدند. البته این اتهام بیش‌تر شبیه یک شوخی بی‌مزه بود چون به گفته مسئولان برگزاری رقابت‌های لیگ یک، تصاویری که از رختکن نفت گرفته شده بود متعلق به یک ساعت پس از ترک رختکن توسط بازیکنان این تیم بوده، در نتیجه مشخص نیست که سرنگ‌ها و مدارکی که خیلی مبتدیانه در رختکن نفت مسجد سلیمان رها شده بود، کار چه کسی بوده است. این اتهام شکایت باشگاه نفت مسجد سلیمان را هم در پی داشت و باید دید این شکایت به کجا می‌انجامد.

*امید شهر خسته، تهرانی شد

پس از آغاز فصل جدید لیگ آزادگان با تغییر کادر مدیریتی و فنی باشگاه نساجی، این تیم به تهران منتقل شد. البته این انتقال به این صورت بود که تمرینات در تهران برگزار شود و بازی‌ها در قائم شهر؛ انتقالی که در راستای دور کردن حواشی از این تیم بود و به نظر می‌رسد که جواب داده و این تیم تا هفته دهم در رده دوم جدول رده بندی لیگ یک قرار گرفته است.نقطه سیاه نساجی امسال، حواشی داربی مازندران بین این تیم و خونه به خونه بابل بود. این دیدار که با پیروزی شاگردان جواد نکونام به اتمام رسید، حواشی خشونت آمیزی داشت. پس از اتمام این دیدار، اتوبوس هواداران بابلی که قصد ترک قائم شهر را داشتند توسط هواداران منتسب به باشگاه نساجی، سنگ‌باران شد که در جریان این اتفاق، چند تن از هواداران خونه به خونه مجروح شدند. البته پیش از این دیدار هم مسئولان برگزار کننده این بازی در مازندران قصد داشتند اجازه حضور هواداران بابلی را در ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر ندهند اما این تصمیم عجیب توسط سازمان لیگ، وتو شد.

*محاصره داور و بازیکنان حریف

شهرداری ماهشهر در چارچوب هفته پنجم در خانه میزبان نساجی مازندران بود. در حالی که شهرداری ماهشهر تا دقایق پایانی این دیدار با نتیجه ۲ بر یک از نساجی پیش بود، تیم قائمشهری توانست یک ضربه پنالتی به دست بیاورد. این تصمیم داور به مذاق تماشاگران ماهشهری خوش نیامد و با ورود به زمین به داور حمله کردند. این حمله با دخالت نیروی‌های برقراری امنیت ختم به خیر شد. در ادامه هم ضربه پنالتی توسط بازیکنان نساجی گل شد تا بازی به تساوی کشیده شود اما این پایان کار نبود و تماشاگران ماهشهری با پرتاب سنگ مانع ترک زمین توسط داوران و بازیکنان نساجی شدند. اتفاقی که خوش‌بختانه مصدومیت جدی برای کسی ایجاد نکرد.

 *حاشیه به حاشیه

این تیم بابلی همیشه درگیر حواشی بوده و شاید همین حواشی بوده که جلوی حضور خونه به خونه را در لیگ برتر گرفته است. مالکان باشگاه خونه به خونه در اواخر فصل گذشته اعلام کردند که دیگر حاضر به تیم‌داری نیستند و می‌خواهند این تیم را منحل کنند. تهدیدی که پیش از این هم اتفاق افتاده بود ولی عملی نشد. پس از این که مشخص شد این انحلال هم مانند انحلال‌های قبلی است، خونه به خونه با حسین رحمانی کارش را آغاز کرد و به نظر می‌رسید حواشی از خونه به خونه دور شده است اما به یک‌باره رحمانی از هدایت این تیم کناره گیری کرد.در ادامه صحبت از حضور دوچاتینیر هلندی که سابقه دستیاری گاس هیدینگ را دارد، در این تیم بابلی مطرح شد اما در نهایت جواد نکونام به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب شد. البته در این بین، سازمان لیگ هم اعلام کرد که تیم خونه به خونه نمی‌تواند در ورزشگاه هفتم تیر بابل میزبان تیم‌های دیگر باشد، اتفاقی که عملی نشد و این تیم در همین ورزشگاه میزبان رقیبانش است. نکونام هم در این ۱۰ هفته نتایج قابل قبولی گرفته و در پنج هفته اخیر لیگ یک، بدون باخت ظاهر شده و ۱۱امتیاز از این دیدارها کسب کرده است. همچنین این تیم به جمع هشت تیم برتر جام حذفی هم صعود کرده است.

همه چیز برای خونه به خونه رویایی پیش می‌رفت تا این که عده‌ای در تمرین این تیم اقدام به چاقوکشی کردند تا تیم به طور کامل به حاشیه برود. نکونام و کادرفنی‌اش به خاطر این اتفاق به تهران آمدند و اعلام کردند که دیگر حاضر به کار در خونه به خونه نیستند. البته در ادامه با جلساتی که قاسم حسن‌زاده با نکونام داشت، توانست او را متقاعد کند که به بابل بازگردد.

از انحلال تا قول لیگ برتری شدن

پس از پایان رقابت‌های فصل گذشته لیگ برتر و لیگ آزادگان، یحیی گل‌محمدی سرمربی وقت اکسین البرز به عنوان سرمربی جدید تراکتورسازی انتخاب شد. همین مساله باعث شد تا مدیران باشگاه اکسین صحبت از انحلال این تیم انجام دهند. به نظر می‌رسید که تمام امید آن‌ها به یحیی بود اما پس از کش و قوس‌های فراوان، علی لطیفی با هدف رساندن این تیم به لیگ برتر به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب شد تا قضیه انحلال، “کان لم یکن” شود.

افراط و تفریط داور

دقایق پایانی دیدار گل گهر سیرجان و صبای قم بود که داور همه را غافلگیر کرد. در حالی که همه منتظر اعلام وقت‌های اضافی توسط داور بازی بودند او سوت پایان دیدار را زد. این تصمیم عجیب داور اعتراض شدید کادر فنی صبا را که ۲ بر یک از گل گهر عقب بود به دنبال داشت. اعتراض تا مرز کتک خوردن داور هم پیش رفت اما این اتفاق نیفتاد.

داور که به اشتباهش پی برد، رای به ادامه بازی داد. در دقیقه ۹۶ صبا توانست گل تساوی را به ثمر برساند اما داور این بار نه تنها شتاب تصمیم قبلی‌اش را نداشت بلکه با تاخیر و با اعلام کمک داور، این گل را اعلام کرد. اقدامی که این بار اعتراض شدید کادر فنی گل گهر را به دنبال داشت تا جایی که وینگو بگوویچ قصد خارج کردن تیمش از زمین بازی را داشت. البته با وساطت مسئولان برگزاری دیدار، غائله ختم به خیر شد و بازی با همان تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.

بدقولی مالک باعث کودتا شد

شریعت زاده که در ابتدای فصل مالکیت باشگاه ماشین سازی تبریز را در اختیار داشت، پس از دو هفته اعلام کرد که دیگر حاضر به تیم‌داری نیست و به همه بازیکنان و کادرفنی‌اش برگه فسخ قراداد داد. بازیکنان و کادرفنی ماشین سازی که این اوضاع را دیدند، همه به هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی رفتند تا قراردادهایشان رافسخ کنند. اقدامی که پس از ورود محمدرضا زنوزی مالک متمول گسترش فولاد تبریز به ماجرا و خرید باشگاه ماشین سازی انجام نگرفت و همه با مالک جدید به سر کارشان بازگشتند.

*در محاصره طلبکاران پشت در و چماق‌به‌دستان داخلی

صبای قم که پس از سقوط به لیگ دسته یک شرایط سختی را پشت سر می‌گذارد، پیش از آغاز فصل جدید لیگ دسته یک، چندین بار مالک و سرمربی خودش را تغییر داد. در نهایت پس از چند بار تغییر سرمربی، هومن افاضلی هدایت این تیم را برعهده گرفت. او، چند بازیکن را نخواست تا آنها از این تیم کنار گذاشته شوند. اقدامی که به مذاق این بازیکنان خوش نیامد تا با چوب و چماق به محل تمرین این تیم حمله کنند. البته این اقدام باعث مصدومیت فردی نشد.

مطمئنا این حواشی پایان حواشی لیگ یک نیست. لیگی که به جای نام لیگ آزادگان باید نام شهر فرنگ را یدک بکشد. رقابت‌هایی که خود مسئولان برگزار کننده هم در آن حاشیه‌ساز هستند.