جولان نوجوانان مازندرانی در قاره کهن

تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران با درخشش خیره کننده مازندرانی ها قهرمان رقابت‌های آسیایی تایلند شد. مسابقات کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی آسیا در سال 2017 روزهای 31 تیر و اول مردادماه در شهر بانکوک تایلند برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط سید عرفان جعفریان، مهدی عشقی، عباس فروتن و سید مهدی هاشمی در […]

تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران با درخشش خیره کننده مازندرانی ها قهرمان رقابت‌های آسیایی تایلند شد.

مسابقات کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی آسیا در سال 2017 روزهای 31 تیر و اول مردادماه در شهر بانکوک تایلند برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط سید عرفان جعفریان، مهدی عشقی، عباس فروتن و سید مهدی هاشمی در اوزان 46، 54، 85 و 100 کیلوگرم همگی از مازندران صاحب مدال طلا، مرتضی پور مرتضوی و میثم زارع در اوزان ۵۸ و ۷۶ کیلو گرم صاحب مدال نقره و  مهدی ویسی(مازندران)و سید مبین حسینی در اوزان 42 و ۷۶ کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند و با ۷۹ امتیاز به عنوان قهرمانی رسید.

رده بندی تیمی: 1- ایران 79 امتیاز 2- هند 72 امتیاز 3- قزاقستان 72 امتیاز 4- ژاپن 63 امتیاز 5- ازبکستان 58 امتیاز 6- قرقیزستان 58 امتیاز

در وزن 42 کیلوگرم مهدی ویسی کشتی گیر کلاردشتی پس از استراحت در دور نخست در دور بعد مقابل کشتی گیری از کشور ازبکستان با نتیجه 6 بر 2 شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار نماینده کشور قزاقستان را با نتیجه 8 بر 2 مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد. (1- ازبکستان 2- ژاپن 3- ایران و قرقیزستان)

در وزن 46 کیلوگرم سید عرفان جعفریان از آمل پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 6 بر 2 مقابل کشتی گیری از کشور ازبکستان به پیروزی رسید وی در دور بعد نیز با نتیجه 5 بر 3 از سد حریف هندی گذشت و به دیدار پایانی رسید. جعفریان در این دیدار در مصاف با کشتی گیر قزاقستانی با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید و قهرمان شد. (1- ایران 2- قزاقستان 3- هند و ژاپن)

به گزارش مازندلیگ، در وزن 50 کیلوگرم محمد ابراهیمی کشتی گیر آملی کشورمان در کشتی مقابل نماینده کشور هند با نتیجه 4 بر صفر شکست خورد و با توجه به شکست کشتی گیر هندی در دورهای بعد، ابراهیمی از دور رقابت ها کنار رفت و دهم شد. (1- کره جنوبی 2- قزاقستان 3- ازبکستان و مغولستان)

در وزن 54 کیلوگرم مهدی عشقی کشتی گیر جویباری در دور اول با نتیجه 10 بر صفر از سد حریف مغولی خود گذشت وی در دور بعد نیز با همین نتیجه از سد کشتی گیر کره جنوبی گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد وی در این مرحله نیز با نتیجه 8 بر 5 برابر نماینده کشور قرقیزستان به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. عشقی در دیدار نهایی مقابل کشتی گیر هندی با نتیجه 4 بر 2 به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد. (1- ایران 2- هند 3- ژاپن و قزاقستان)

در وزن 85 کیلوگرم عباس فروتن از بابل پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل کشتی گیر قزاقستانی با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید وی در دور بعد نیز با نتیجه 10 بر صفر حریف چینی را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. فروتن در دیدار پایانی مقابل کشتی گیر ازبکستانی با نتیجه 10 بر 8 به پیروزی رسید و قهرمان شد.

در وزن 100 کیلوگرم سید مهدی هاشمی دلاور جویباری کشورمان در دور اول با نتیجه 10 بر صفر کشتی گیر ژاپنی را مغلوب کرد وی در دور بعد با نتیجه 12 بر یک از سد حریف تاجیکستانی گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد وی در این مرحله نیز با ضربه فنی کشتی گیر قزاقستانی را شکست داد و فینالیست شد. هاشمی در این دیدار با نتیجه حریف ترکمنستانی را شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

گفتی است تقی داداشی مربی ساروی و جوان و آینده دار تیم ملی نوجوانان نقش پر رنگی در این قهرمانی با ارزش تیم ملی کشتی داشت.