جهش تولید در ۳۰ هزار دیمزار مازندران

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اجرای طرح جهش تولید در ۳۰ هزار دیمزار این استان خبر داد. عزیزالله شهدی فر در این زمینه، اظهار کرد: در بخش کشاورزی با توجه به شرایط موجود باید به اولویت ها پرداخته شود و جهش تولید در دیمزارها یکی از این اولویت هاست که از ظرفیت مغفول استان […]

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اجرای طرح جهش تولید در ۳۰ هزار دیمزار این استان خبر داد.

عزیزالله شهدی فر در این زمینه، اظهار کرد: در بخش کشاورزی با توجه به شرایط موجود باید به اولویت ها پرداخته شود و جهش تولید در دیمزارها یکی از این اولویت هاست که از ظرفیت مغفول استان استفاده بهینه خواهد داشت.

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کنار جهاد کشاورزی پای کار است تا بتواند ظرفیت تولید در مناطق دیم را فعال کرده و جهش تولید را رقم بزند.

شهیدی فر توسعه مکانیزاسیون، رعایت تناوب زراعی، رعایت کشاورزی حفاظتی، تنوع کشت و تنوع محصولات را از اهداف مهم جهش تولید در دیمزارها برشمرد و اضافه کرد: کشت مکانیزه در چند سال اخیر جهش خوبی داشته است و در کشت برنج به حدود ۱۳۰ هزار هکتار رسیده است که در مناطق دیم هم باید به سمت توسعه کشت مکانیزه حرکت کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در بخش دیگیری از سخنانش به لزوم اعطای تسهیلات کم بهره به کشاورزان مشمول این طرح اشاره کرد و گفت: از طریق این تسهیلات ناوگان کشت مکانیزه استان را گسترش و توسعه خواهیم داد.

وی بر استفاده از پهپادها در مناطق دیم استان تاکید کرد و گفت: تاکنون ۱۵۰ فروند پهپاد برای برخورداری از تسهیلات معرفی شدند که ۷۰ فروند در آسمان کشاورزی استان به پرواز درآمده است.

شهیدی فر با بیان اینکه کشاورزی قراردادی از دیگر اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است که لازمه کنونی کشاورزی کشور است، ادامه داد: کشاورزی قراردادی به کشاورز این اطمینان را می‌دهد بدون دغدغه فروش، محصول خود را تولید کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد: امسال حواله نهاده های کشاورزی به صورت الکترونیک صادر می شود و نیازی به حضور کشاورزان در مراکز جهاد کشاورزی نیست.

وی در پایان بر توسعه کشت کلزا در مناطق مختلف استان با توجه به بارندگی های اخیر تاکید کرد.