جشنواره شعر تبری نوج فرصتی ادبی است

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران جشنواره شعر تبری نوج را فرصتی مناسب برای پیوند بیشترنسل جوان به زبان مادری و احیاء فرهنگ و ادبیات مازندرانی دانست. به گزارش حرف آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، عباس زارع در دیدار با اعضای شورای سیاست گزاری پنجمین […]

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران جشنواره شعر تبری نوج را فرصتی مناسب برای پیوند بیشترنسل جوان به زبان مادری و احیاء فرهنگ و ادبیات مازندرانی دانست.

به گزارش حرف آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، عباس زارع در دیدار با اعضای شورای سیاست گزاری پنجمین جشنواره شعر تبری (نوج)، ضمن قدردانی از تلاش اعضاء سیاست‌گذاری پنجمین جشنواره شعر تبری (نوج) این جشنواره را از مهم ترین رویدادهای فرهنگی استان برشمرد و افزود: این جشنواره فرصتی مناسب برای پیوند بیشترنسل جوان به زبان مادری و احیاء فرهنگ و ادبیات مازندرانی است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد مازندران، تصریح کرد: پس از چهار دوره برگزاری ، نگاه شورای سیاست‌گذاری باید به سمت نوآوری در جشنواره و توجه بیشتر به نسل جوان و نوجوان و کشف استعدادهای ادبی باشد .

وی ضمن تاکید بر گسترش جغرافیایی این جشنواره گفت: برای رسیدن به این هدف باید از ظرفیت های دیگر شهرستان های استان در زمینه های اجرایی و علمی بهره برد و نگاه این جشنواره باید نگاهی فرامنطقه ای و در گستره فرهنگ ،زبان و ادبیات تبرستان بزرگ باشد که چند استان کشور را دربرمی گیرد.

در پایان ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران قول هرگونه مساعدت را برای برگزاری کیفی تر این رویداد مهم ادبی بومی داد.

گفتنی است؛ از سال 1390 تاکنون ، چهار دوره جشنواره شعر تبری (نوج) در سوادکوه و سوادکوه شمالی برگزار گردیده که اعضاء پنجمین دوره آن ذبیح اله ذبیحی ،جابر خانلری ، منصور علی اصغری، حمید امینی ، مهدی یزدانی ،مبین اکبرنژاد و فاطمه تالشی می باشند که قرار است به زودی فراخوان آن رونمایی شود.