جزییاتی از قرارداد جباری با استقلال

هافبک میانی فصل پیش تیم الاهلی قطر که پس از چهار فصل دور به استقلال برگشت قراردادش را بدون قید و شرط تنظیم کرده است اما هواداران آبی یک نگرانی بزرگ دارند.شاید کمتر کسی فکرش را می کرد پس از آن اظهار نظر جنجالی مجتبی جباری در خصوص بازگشت به استقلال پس از انتخاب سرمربی […]

هافبک میانی فصل پیش تیم الاهلی قطر که پس از چهار فصل دور به استقلال برگشت قراردادش را بدون قید و شرط تنظیم کرده است اما هواداران آبی یک نگرانی بزرگ دارند.شاید کمتر کسی فکرش را می کرد پس از آن اظهار نظر جنجالی مجتبی جباری در خصوص بازگشت به استقلال پس از انتخاب سرمربی جدید، راهی برای بازگشت او به تیم سابقش باز شود. اما جباری بار دیگر به جمع آبی پوشان ملحق شد تا آخرین سالهای فوتبالش را با پیراهن تیمی دنبال کند با آن آغاز کرده بود.

* تکذیب مصاحبه‌های قبلی

گرچه بلافاصله پس از انتشار اظهار نظر جنجالی مجتبی جباری که در آن به تعیین جانشین برای منصوریان اشاره شده بود، وی این اظهار نظر را تکذیب و همان زمان هم اعلام کرد که چنین صحبتی را مطرح نکرده است، اما وی قبل از تمدید قراردادش با آبی پوشان در صحبت‌های خصوصی که با منصوریان داشت یکبار دیگر آن اظهار نظر را تکذیب کرد و خودش را از بیان چنین صحبتی مبرا دانست.

* مجتبی، بدون قید و شرط

شاید باور کردنش کمی سخت باشد اما مجتبی جباری بدون کوچکترین قید و شرطی پای قرارداد آبی پوشان را امضا کرد. بدیهی است با حضور مجتبی جباری در تیم استقلال، شماره «هشت» بر پیراهن هر بازیکنی سنگینی می‌کند و حتی یعقوب کریمی هم با صراحت اظهار داشت این پیراهن متعلق به جباری است، اما واقعیت این است که جباری حتی در خصوص شماره پیراهنی که قرار است در طول این فصل بر تن کند هم صحبتی نداشت.

* تاییدیه‌های پزشکی قبل از ثبت

به صحبت های محمد خرمگاه در حاشیه تمرین روز جمعه استقلال استناد می‌کنیم. مربی آبی پوشان گفت: «جباری را کادر فنی از نظر فنی تایید کرد و تاییدیه‌های پزشکی او بر عهده کادر پزشکی تیم است». سوابق مجتبی جباری در استقلال و حتی در قطر نشان از آسیب دیدگی‌های گاه و بیگاه این بازیکن دارد. به گزارش فارس، خلاق ترین و بازیسازترین هافبک یکی دو دهه اخیر استقلال و حتی فوتبال ایران، همواره اسیر آسیب دیدگی‌های ریز و درشتی بود که او را رنج می‌داد و این اصلی ترین عامل تردید باشگاه استقلال به منظور عقد قرارداد جدید با این بازیساز کهنه کار بود.

البته بر اساس قوانین موجود در فوتبال، همه بازیکنان در همه تیم‌ها باید ابتدا در معاینات پزشکی «ایفمارک» حضور یافته و تاییدیه‌های لازم را می‌گرفتند و بعد از آن با باشگاه خود قرارداد ببندند. اما شاید جباری ناچار باشد به جز «ایفمارک»، تاییدیه‌های تیم پزشکی استقلال و به خصوص دکتر نوروزی را هم بگیرد. البته شواهد نشان می‌دهد که جباری در حال حاضر مشکلی بابت سلامتی بدنی ندارد و احتمال این که او از این تست ها موفق بیرون بیاید بسیار زیاد است.

* در اختیار سرمربی

بر خلاف تصورات، رقم قرارداد جباری با استقلال به هیچ وجه عدد و رقم عجیب و غیر متعارفی نیست و این بازیکن با تجربه با یک قرارداد کاملا معمولی به جمع آبی پوشان پیوسته است. مضافا این که عملکرد او و رضایت سرمربی در نحوه پرداختی‌ها به جباری بسیار تاثیر گذار است.