جزئیات خدمات درمانی به بازنشستگان

سالاری در گفتگو با مهر تشریح کرد؛ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: خدمات درمانی برای بیمه شده با ۶۵ سال سن و بیشتر در تمامی بیمارستان‌های دولتی ۱۰۰ درصد رایگان است. مصطفی سالاری  در مورد خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی برای بیمه شدگان تحت پوشش، افزود: برای درمان بیمه شدگان به خصوص بازنشستگان تحت پوشش […]

سالاری در گفتگو با مهر تشریح کرد؛


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: خدمات درمانی برای بیمه شده با ۶۵ سال سن و بیشتر در تمامی بیمارستان‌های دولتی ۱۰۰ درصد رایگان است.

مصطفی سالاری  در مورد خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی برای بیمه شدگان تحت پوشش، افزود: برای درمان بیمه شدگان به خصوص بازنشستگان تحت پوشش که ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر می‌شوند اقدامات خوبی انجام شده و برخی از برنامه‌ها نیز در سال جاری در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: برای درمان بازنشستگان، سهم سازمان تأمین اجتماعی در بیمه تکمیلی به ۷ برابر قبل افزایش یافته است. همچنین سقف برخی از اعمال جراحی و خدمات درمانی نیز برای بازنشستگان افزایش داشته است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به ارائه خدمات رایگان در بیمارستان‌های دولتی اشاره کرد و افزود: بسیاری از خدمات را به سمت رایگان شدن پیش می‌بریم به عنوان مثال در بیمارستان‌های دولتی شهرستان‌هایی که در آنجا بیمارستان ملکی وجود ندارد، درمان کاملاً رایگان است و ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمانی را سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین در شهرستان‌هایی که حتی مرکز ملکی نیز داریم مانند تهران و اغلب مراکز استان‌ها، برای افراد بالای ۶۵ سال سن که عمدتاً بازنشستگان هستند تمامی هزینه‌های درمانی آنها در بیمارستان‌های دولتی رایگان است و بیمه شده هیچ هزینه‌ای نمی‌دهد.

سالاری در مورد هزینه وسایل کمک پزشکی نیز گفت: تعرفه هزینه وسایلی کمک پزشکی مانند ارتز و پروتز ۱۰ برابر قیمت قبل شده است و همچنین تعرفه خرید تجهیزات پزشکی و وسایل مورد نیاز بیمه شدگان سن بالا و بازنشستگان به طور میانگین ۱۰ برابر افزایش یافته است تا با قیمت بازار تفاوتی نداشته باشد و بیمه شده بتواند خرید کند و مبلغی از جیب خود نپردازد.