ثبت آثار و خاطرات رزمندگان و فرماندهان جنگی در مازندران

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: آثار و خاطرات رزمندگان و فرماندهان جنگی در مازندران و گلستان و کشور را ثبت خواهیم کرد. سردار عبدالله ملکی در همایش فرماندهان، امیران و پیشکسوتان دفاع مقدس در ارتش مازندران که در باشگاه برق منطقه‌ای مازندران برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به […]

2

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: آثار و خاطرات رزمندگان و فرماندهان جنگی در مازندران و گلستان و کشور را ثبت خواهیم کرد.

سردار عبدالله ملکی در همایش فرماندهان، امیران و پیشکسوتان دفاع مقدس در ارتش مازندران که در باشگاه برق منطقه‌ای مازندران برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی این همایش برگزار شد که با همکاری مسؤول بازنشستگان یگان‌های سپاه بود.

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش تکریم از دلاوران و پیشکسوتان نیروهای مسلح است که بهانه‌ای برای دیدار آنها بود و همچنین تقدیر از نویسندگان و اهل قلم که بخوبی قلم می‌زنند نیز در دستور کار است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه آثار و خاطرات رزمندگان و فرماندهان جنگی در مازندران را ثبت خواهیم کرد، افزود: تاکنون فقط تعداد محدودی از خاطرات جنگی پیشکسوتان را جمع‌آوری کردیم، در حالی‌ که  ما 7 هزار پیشکسوت داریم و هنوز به بسیاری از آثار و خاطرات دست پیدا نکردیم، پس از بررسی‌های لازم تعداد دیگری نیز شناسایی شدند که باید  با تلاش این راه را ادامه دهیم.

به گزارش فارس، ملکی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های ما این است که کارنامه رزمندگان یگان‌های مختلف را جمع‌آوری کنیم که عملکرد عملیاتی و یگانی نیروهای مسلح  اعم از سپاه و ارتش و نیروی انتظامی در حوزه کاری ما است.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 850 شهید ارتشی در استان مازندران داریم که از افتخارات مازندران محسوب می‌شوند، افزود: باید قدر این شهدا را دانسته و یادواره‌های زیادی برگزار کنیم. مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اضافه کرد: تاکنون 11 جلد کتاب خاطرات چاپ شده و بخش دیگری نیز در حال چاپ شدن است. ملکی یادآور شد: هزار و 632 آزاده و 2 هزار و 950 جانباز در استان داریم که برآن هستیم در یک کار مشترک خاطرات آنها را نیز جمع‌آوری کنیم.