تیم سارویه از نظر ما حذف است

رئیس سازمان لیگ فدراسیون والیبال گفت: تیم سارویه از نظر ما حذف است مگر اینکه فدراسیون، تصمیم جدیدی بگیرد. 9 بازیکن تیم لیگ برتری سارویه با ماشین شخصی خود و بدون سرمربی از ساری برای انجام نخستین بازی مرحله برگشت لیگ برتر والیبال راهی کاشان شدند. حضور این بازیکنان مقابل نماینده کاشان در حالی بود […]

رئیس سازمان لیگ فدراسیون والیبال گفت: تیم سارویه از نظر ما حذف است مگر اینکه فدراسیون، تصمیم جدیدی بگیرد.

9 بازیکن تیم لیگ برتری سارویه با ماشین شخصی خود و بدون سرمربی از ساری برای انجام نخستین بازی مرحله برگشت لیگ برتر والیبال راهی کاشان شدند. حضور این بازیکنان مقابل نماینده کاشان در حالی بود که تیم سارویه قبل از این، انصراف خود را از لیگ برتر اعلام کرده بود. سازمان لیگ هم طبق قانون جلوی بازی آنها را گرفت.

جریان از این قرار بود که تیم عمران ساری در ابتدای لیگ سال 1396 امتیاز خود را برای حضور در لیگ برتر به هیئت والیبال مازندران واگذار کرد. طق قانون، هیئت والیبال، نمی‌تواند در لیگ برتر، تیم داشته باشد و به همین خاطر، از نام «سارویه» برای حضور در لیگ برتر استفاده کرد. اما مشکلات مالی از همان ابتدا، گریبانگیر این تیم شد.

به گزارش تسنیم،منوچهر پورحسن، رئیس سازمان لیگ فدراسیون والیبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: نامه‌ای از مسئولان هیئت والیبال مازندران که دریافت کردیم که انصراف خود را از حضور در لیگ اعلام کردند ولی مدیران سارویه گفتند که خودشان می‌خواهند مسئولیت تیم را بر عهده بگیرند. ما نیز اعلام کردیم که هیئت استانی فقط از نام سارویه استفاده کرده و فدراسیون هیچ شناختی از آنها ندارد.

وی ادامه داد: شروط اولیه برای حضور در لیگ برتر، داشتن سالن، تایید اداره ورزش و جوانان و تایید هیئت استانی است. تیم سارویه از نظر ما حذف شده است ولی امروز جلسه‌ای در فدراسیون برگزار می‌شود که در مورد این تیم،‌ تصمیم نهایی در نظر گرفته می‌شود. من بعید می‌دانم که هیئت مازندران زیر بار این تیم برود. سارویه هم حق اعلام وجود یا انصراف ندارد چون هیئت والیبال فقط از نام آنها استفاده کرده است.

پورحسن به نکته جالبی هم در مورد بازیکنان سارویه اشاره کرد: قرارداد تمام بازیکنان این تیم، یک میلیون تومان است! ما هنگام بستن قرارداد به همه آنها تذکر دادیم که هیچ بازیکنی در دسته یک هم زیر 10 میلیون تومان نمی‌گیرد ولی آنها از ما خواستند که این قرارداد را ثبت کنیم. بازیکنان می‌گفتند که 80 تا 100 میلیون از سارویه می‌‌گیرند، این قراردادها صوری است و از ما خواستند که اجازه بازی این تیم را صادر کنیم. سازمان لیگ هم که اطمینان داشت این نوع قرارداد به مشکل برمی‌خورد از تک تک بازیکنان، تاییدیه گرفت.

رئیس سازمان لیگ والیبال تصریح کرد: همانطور که گفتم تیم سارویه از نظر ما حذف است مگر اینکه فدراسیون، تصمیم جدیدی بگیرد. از طرفی، دست بازیکنان به خاطر قرارداد یک میلیون تومانی، دستشان به جایی وصل نیست. وادی و صفایی، دو مهره کلیدی سارویه هم از این تیم جدا شده‌اند.