تولید 900 تن عسل به ارزش 450 میلیارد در تنکابن

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی تنکابن از تولید سالانه 900 تن عسل به ارزش اقتصادی 450 میلیارد ریال در زنبورستان‌های این شهرستان خبر داد. به گزارش حرف، ابراهیم کاویانی گفت: عسل یکی از فرآورده‌های تولیدی زنبورعسل است و از شفابخش‌ترین محصولات طبیعی است که علاوه بر جنبه های خوراکی و خواص مغذی به عنوان یک داروی […]

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی تنکابن از تولید سالانه 900 تن عسل به ارزش اقتصادی 450 میلیارد ریال در زنبورستان‌های این شهرستان خبر داد. به گزارش حرف، ابراهیم کاویانی گفت: عسل یکی از فرآورده‌های تولیدی زنبورعسل است و از شفابخش‌ترین محصولات طبیعی است که علاوه بر جنبه های خوراکی و خواص مغذی به عنوان یک داروی طبیعی در درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی تنکابن بیان کرد: در این شهرستان با داشتن 676 زنبوردار و 87 هزار و 100 کلنی زنبور عسل که 29 هزار و 864 کلنی مربوط به زنبورداران بومی و 57 هزار و 236 کلنی زنبورداران مهاجر هستند، سالانه 900 تن عسل تولید می‌شود.این مسؤول ارزش اقتصادی تولید عسل در این شهرستان را 450 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این مقدار تولید عسل مازاد بر نیاز این شهرستان بوده و با صادرات آن به دیگر استان ها، درصد بالایی از عسل مصرفی سایر استان ها را تامین می کند.