توسعه گردشگری محیط پیرامونی آب بندان‌های مازندران

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران از توسعه گردشگری در محیط پیرامونی برخی از آب بندان های استان در سال 97 خبر داد. به گزارش حرف آنلاین، یخکشی با بیان اینکه استفاده مضاعف و چند منظوره از تاسیسات آبی استان یکی از برنامه ها و هدف گذاری های شرکت در راستای اقتصاد مقاومتی است افزود: استفاده […]

10531436554384607255

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران از توسعه گردشگری در محیط پیرامونی برخی از آب بندان های استان در سال 97 خبر داد.

به گزارش حرف آنلاین، یخکشی با بیان اینکه استفاده مضاعف و چند منظوره از تاسیسات آبی استان یکی از برنامه ها و هدف گذاری های شرکت در راستای اقتصاد مقاومتی است افزود: استفاده چندمنظوره و مضاعف در این زمینه موجب بهره گیری از سرمایه بخش خصوصی و ایجاد اشتغال خواهد شد.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با برشمردن ظرفیت های گردشگری تاسیسات آبی استان گفت: در سال گذشته عملیات اجرایی سه طرح مهم گردشگری از جمله سد شهید رجایی، برنجستانک و دریاچه ولشت آغاز و  فاز اول برخی از آنها به بهره برداری رسید و مطالعات 8 طرح دیگر از جمله سد قدیمی عباس آباد، البرز، چالوس و سردابرود نیز شروع و بخشی از مطالعات آنها تکمیل گردید که امیدواریم با اتمام مطالعات برخی از آنها را برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری به مزایده بگذاریم.

وی همچنین بر بهسازی رودخانه ها و توسعه فضای گردشگری در محیط پیرامونی آنها با مشارکت شهرداری ها و بخش خصوصی تاکید کرد و افزود:تاکنون 6 طرح در بازه شهری اجرایی شده و باید تلاش کنیم این الگو را در دیگر مناطق استان توسعه دهیم.

شایان ذکر است در سال گذشته بالغ بر 150 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در محیط پیرامون تاسیسات آبی شرکت سرمایه گذاری شده که با توجه به مراجعه میلیون ها نفر از گردشگران داخلی و خارجی به این تاسیسات می تواند نقش مهمی در جلب توریست داشته باشد.