توسعه صنایع تبدیلی نیاز مهم کشاورزی در شرق مازندران

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی در شرق مازندران از نیازهای مهم برای شرق مازندران است که درگرو فعال کردن بخش خصوصی است. علی‌محمد شاعری سه‌شنبه‌شب در دومین جشنواره هلو و شلیل مازندران در روستای بایع‌کلا نکا اظهار کرد: اقتصاد از مسائل مهم ایستادگی در […]

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی در شرق مازندران از نیازهای مهم برای شرق مازندران است که درگرو فعال کردن بخش خصوصی است.

علی‌محمد شاعری سه‌شنبه‌شب در دومین جشنواره هلو و شلیل مازندران در روستای بایع‌کلا نکا اظهار کرد: اقتصاد از مسائل مهم ایستادگی در برابر دشمنان است و به‌جرئت می‌توان گفت با کشاورزی و توسعه اقتصادی در این بخش می‌توان به خودکفایی همه‌جانبه رسید.

وی افزود: ملت ما در طول سال‌های مختلف نشان دادند که تحریم‌های ظالمانه دشمنان بر مردم ما کارساز نیست و در ادامه راه باید با توسعه بخش کشاورزی به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم برای توسعه اقتصادی در این بخش فعال‌تر از گذشته وارد عمل شویم.

شاعری با اعلام اینکه باید روند تولید و فروش محصول از مزرعه تا بازار مدیریت شود؛ خاطرنشان کرد: پایه  و رکن اصلی اشتغال، تولید ملی و اقتصاد است که بخش اعظمی از اقتصاد ما به بخش کشاورزی تعلق دارد و باید در این بخش فعال شد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه صادرات و توسعه صنایع تبدیلی از نیازهای مهم بخش کشاورزی امروز است و برای ایجاد صنایع تبدیلی می‌توان با همکاری  بخش دولتی یا خصوصی زمینی را در اختیار سرمایه‌گذار قرارداد تا با تشکیل تعاونی مشکلات این حوزه برطرف شود.

شاعری افزود: با توجه به حجم وسیع تولیدات کشاورزی در شرق مازندران، ایجاد  میدان میوه و تره‌بار از نیازهای مهم است که باید زمین موردنیاز تهیه و برای ادامه کار رایزنی و برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه مجلس خدمات امکان‌پذیر و زیرساخت‌ها را فراهم و در صادرات کمک‌کار کشاورزان و باغداران است؛ یادآور شد: تلاش داریم تا در این راستا با کمک به کشاورزان و باغداران، کمک‌کار  زنجیره تولید بازرگانی و فرآوری باشیم.

شاعری افزود: تسهیلات یک‌میلیون دلاری با سود 6 درصدی 8ساله به متقاضیان این بخش پرداخت می‌شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه مشکل امروز ما  در بخش کشاورزی و باغداری، تولید نیست؛ گفت: مهم‌ترین مشکل ما در بخش بازرگانی و تنظیم بازار است که  دچار مشکل هستیم و باید با مشارکت بخش خصوصی این مشکلات برطرف شود.