توزیع ۱۰ کامیون اقلام ضروری بین زلزله‌زدگان

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اعلام کرد، آمادگی کامل داریم پس از آواربرداری، فوری بازسازی مناطق خسارت‌دیده در زلزله غرب کشور را آغاز کنیم.  سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی ‌با اشاره به وجود برخی مشکلات در روستاهای خسارت‌دیده بیان کرد: در حادثه زلزله غرب کشور برخی روستاها 100 درصد تخریب شده است، اما با تمهیداتی که صورت گرفته […]

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اعلام کرد، آمادگی کامل داریم پس از آواربرداری، فوری بازسازی مناطق خسارت‌دیده در زلزله غرب کشور را آغاز کنیم.

 سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی ‌با اشاره به وجود برخی مشکلات در روستاهای خسارت‌دیده بیان کرد: در حادثه زلزله غرب کشور برخی روستاها 100 درصد تخریب شده است، اما با تمهیداتی که صورت گرفته مشکلات چادر، پتو، تغذیه رفع شد و ما روزانه حدود 15 هزار غذای گرم را بین مردم توزیع می‌کنیم.

سردار عبداللهی با بیان اینکه با تمهیدات لازم مشکل آب مصرفی نیز رفع شده است، افزود: 10 کامیون از سوی قرارگاه اقلام مورد نیاز مردم از قبیل چادر، پتو و لوازم مصرفی را بارگیری و بین مردم تقسیم کردند.

وی تصریح کرد: بخش بزرگی از مشکلات مربوط به روستاها بوده که حوزه تقسیم‌بندی ما است، آواربرداری‌ها شروع شده و مشکل خاصی در تجهیزات، امکانات و ماشین‌آلات نداریم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ع) با تأکید بر اینکه 500 دستگاه ماشین‌آلات مهندسی از قبیل بیل مکانیکی، لودر، کمپرسی از سوی این قرارگاه به مناطق مختلف زلزله‌زده اعزام شد، اظهار داشت: حدود 30 دستگاه آمبولانس نیز در مناطق مختلف حضور داشته و از لحاظ ماشین‌آلات مهندسی هیچ مشکلی نداریم و قرارگاه سازندگی پوشش لازم را صورت می‌دهد.

‌وی افزود: بیش از 160 روستای بزرگ وجود دارد که برخی از روستاها بیش از 160 خانوار در آنها مستقر هستند که برخی از آنها حدود 80 درصد تخریب شده است.

سردار عبداللهی‌ گفت: همچنین ضروری است دولت هم ‌با سرعت بالا، زمان‌بندی کوتاه و تزریق منابع مالی و گسیل نیروی اجرایی به بازسازی مناطق بپردازد.

بنابراین گزارش در پی وقوع زلزله یکشنبه‌شب در استان‌های کرمانشاه و ایلام، حدود 2000 نفر نیروی انسانی و 500 دستگاه از انواع ماشین‌آلات کارگاه‌های مستقر قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در این استان‌ها در همان ساعات اولیه برای امدادرسانی و آواربرداری و بازکردن راه های مواصلاتی عازم مناطق حادثه‌دیده شدند.

ارسال 3 هزار تخته چادر، 5 هزار تخته پتو، 15 هزار تن و 250 هزار آب معدنی به روستاهای حادثه‌دیده از جمله اقدامات قرارگاه در راستای کمک به زلزله‌زدگان است.