توزیع مویرگی نیاز بازار امروز

حرف آنلاین-سرویس بازار: مدیرعامل شرکت محیا پخش ایرانیان با بیان اینکه حیات یک تولید کننده به توزیع محصول آن ارتباط مستقیمی دارد، گفت: توزیع محصول در کنار عناصر آمیخته با بازاریابی از اهمیت خاصی برخورداراست و امری اجتناب ناپذیر خواهد بود. رضا زیاری درگفت و گو با حرف بیان داشت: هر چه شرکت در امر […]

حرف آنلاین-سرویس بازار: مدیرعامل شرکت محیا پخش ایرانیان با بیان اینکه حیات یک تولید کننده به توزیع محصول آن ارتباط مستقیمی دارد، گفت: توزیع محصول در کنار عناصر آمیخته با بازاریابی از اهمیت خاصی برخورداراست و امری اجتناب ناپذیر خواهد بود. رضا زیاری درگفت و گو با حرف بیان داشت: هر چه شرکت در امر توزیع محصولات خود موفق تر باشد در سایر استراتژی و برنامه ریزی های خود نیز موفق خواهد بود.زیاری توزیع مویرگی را شیوه ای مناسب درعرصه توزیع کالا در بازار دانست و خاطر نشان کرد: توزیع مویرگی بعنوان یک شیوه مناسب در عرصه توزیع می تواند در بسیاری از  صنایع و شاخه های تولیدی کارآمد و مفید باشد .وی بابیان اینکه بازاریابی مویرگی شامل توزیع مویرگی رساندن محصولات تا آخرین فروشنده است در ادامه افزود: فروش مویرگی  بخش مهم و غیر قابل انکار آینده ی بقا برای اکثر شرکت های تولید کننده می باشد که البته در کنار معایبی همچون پر هزینه بودن ، مدیریت و فعالیت بیشتر، در برخی مناطق دارای مزایا و محاسن زیادی است که نمی توان برای حضور بهتر و رقابت  در بازار آن را نادیده گرفت .این فعال اقتصادی در بیان فواید توزیع مویرگی کالا دربازار بیان داشت: توزیع مویرگی به دلیل در معرض دید قرار داشتن آن موجب افزایش سهم بری ازبازارمی گردد و روند از دست دادن مشتری را کاهش می دهد که دلیل آن ارتباط گسترده و نزدیک با مشتریان می باشد آن هم به خاطرداشتن اطلاعات به روز از شرایط بازار است. زیاری در ادامه بیان فواید توزیع مویرگی اظهار داشت: افزایش قدرت مانور ریالی و شرایط اعتباری شرکت در مقایسه با عمده فروشی ، کاهش احتمال ایجاد رقیب جدید از طریق عمده فروشان بزرگ ، جلوگیری از امکان زیرفروشی و لطمه زدن به برند از طریق عمده فروشی، ایجاد جریان نقدینگی به صورت مداوم، مدیریت بهتر بر برند و افزایش ارتقای برند، ارتقای حس همدلی بین شرکت و خرده فروشان ، مدیریت بهتر با اطلاع بهتر از عملکرد رقبا در بازار، دقت بیشتر در انتخاب مشتری با حضور مرتب در بازار، قابلیت حمل مستقیم و جلو گیری از کاهش ضایعات مربوط به جابجایی متعدد، امکان برنامه ریزی در خصوص نوع محصول بسته به تقاضا در متن بازار وافزایش سود آوری با توجه به مدیریت کاهش هزینه ها از مزیت های توزیع مویرگی می باشد.مدیرعامل شرکت محیا پخش ایرانیان گفت: موارد بیان شده  به همراه  مزایای بیشمار دیگری در این حوزه باعث شده که اکثر شرکت ها برای حضور و ماندن در بازار به سمت فروش مویرگی رفته و این روش را ترجیح دهند . زیاری با بیان اینکه درایجاد توزیع مویرگی ضروری است که  یک سیستم  قوی ارتباط با مشتری (CRM) به کار گرفته شود در این باره افزود:  رتبه بندی مشتریان در کنار دیگر عوامل   در فروش مویرگی بسیار ضروری است.این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: بازاریابی مویرگی  به شرط زمینه‌سازی و پیاده‌سازی درست آن در مرحله‌ی تدوین استراتژی و همخوانی آن با سایر تاکتیکها نظیر ارتباطات، قیمت‌گذاری و از همه مهمتر جذب و آموزش صحیح منابع انسانی شایسته، مزایای فراوانی خواهد داشت.