توزیع آرد بر اساس نوع پخت نان در مازندران

توزیع آرد بر اساس نوع پخت نان در واحدهای نانوایی یارانه‌ای استان مازندران به‌زودی آغاز می‌شود.  بر اساس مصوبه کارگروه آرد و نان استان و به‌منظور امنیت غذایی و پیشگیری از بیماری‌ها از اول آبان ماه سال جاری همه واحدهای خبازی یارانه‌ای با پخت بربری با آردی که 18 درصد سبوس‌گیری شده و واحدهای خبازی […]

توزیع آرد بر اساس نوع پخت نان در واحدهای نانوایی یارانه‌ای استان مازندران به‌زودی آغاز می‌شود.

 بر اساس مصوبه کارگروه آرد و نان استان و به‌منظور امنیت غذایی و پیشگیری از بیماری‌ها از اول آبان ماه سال جاری همه واحدهای خبازی یارانه‌ای با پخت بربری با آردی که 18 درصد سبوس‌گیری شده و واحدهای خبازی با پخت لواش، تافتون و سنگک با آردی که 15 درصد سبوس‌گیری شده ملزم به تولید نان می‌باشند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران بابیان این مطلب اظهار داشت: از آنجائی که خرید سهمیه آرد نیمه اول آبان این واحدهای نانوایی از 21 مهر آغاز می‌شود، کارخانجات تولید آرد استان نیز موظف به تولید و تحویل آرد نانوایی‌ها با درصد سبوس‌گیری اشاره‌شده می‌باشند.

سید محمد جعفری افزود: 5 کارخانه آردسازی استان به‌عنوان پایلوت برای تولید آرد 5 درصد سبوس‌گیری شده تعیین شدند.

وی تصریح کرد: بازنگری در میزان سبوس‌گیری آردها در راستای سلامت غذایی و بهبود کیفیت نان و تأمین فیبر موردنیاز مردم در استان توسط اداره کل غله و با همکاری استاندارد ، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صنعت معدن و تجارت استان، استاندارد و اتحادیه خبازان انجام می‌پذیرد. دکتر جعفری خاطرنشان کرد: این مصوبه قبلاً برای واحدهای خبازی نیمه یارانه‌ای (آزادپز) از اول مهر عملیاتی شده بود.