توجه به شهرستان های کمتر توسعه یافته استان در برنامه قرار دارد

استاندار مازندران گفت: توجه به شهرستان های کمتر توسعه یافته استان در برنامه قرار دارد  . به گزارش حرف، احمد حسین زادگان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، با اشاره به این که توجه به آسیب های اجتماعی در روستاها از جمله مسایلی است که می بایست مورد توجه قرار گیرد، تاکید کرد: […]

87a830b4257766ed1efddf2043871cd0f86f6a31

استاندار مازندران گفت: توجه به شهرستان های کمتر توسعه یافته استان در برنامه قرار دارد  .

به گزارش حرف، احمد حسین زادگان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، با اشاره به این که توجه به آسیب های اجتماعی در روستاها از جمله مسایلی است که می بایست مورد توجه قرار گیرد، تاکید کرد: اعتبارات روستایی و مناطق محروم را می بایست با کمک دولت و دستگاه های اجرایی توسعه ببخشیم که انتخاب دستگاه های معین برای عملیاتی کردن این موضوع امری مهم و ضروری می باشد.

استاندار مازندران، خاطرنشان ساخت: در حوزه محرومیت زدایی؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک ظرفیت مهم محسوب می گردد، همچنین توجه به شهرستان های کمتر توسعه نیافته از جمله برنامه هایی است که در مازندران درصدد هستیم عملیاتی کنیم.

حسین زادگان با اشاره به این که یکی از ظرفیت هایی که در استان مورد کم توجهی قرار می گیرد آب بندان ها می باشد، خاطرنشان کرد: از توانمندی سرمایه گذاران بخش خصوصی در توسعه آب بندان ها استفاده مطلوب شود تا شاهد تغییر وضعیت آب بندان ها باشیم.

استاندار مازندران، با بیان این که اولویت بندی آب بندان از جمله موضوعات کلیدی می باشد که باید در دستور کار قرار گیرد و با برنامه در اقتصاد استان نقش ایفا کند، افزود: 1800 آب بندان در استان وجود دارد که باید در هر شهرستان و روستا یک آب بندان وجود داشته باشد.

مقام عالی دولت در مازندران، با طرح این موضوع که از ظرفیت آب بندان ها آنطور که می بایست استفاده نشده است، متذکر شد: بدلیل توسعه بوم گردی و حضور گردشگران در روستاها، احداث آب بندان ها از برنامه های مهم و اساسی می باشد و باید به عنوان یک ظرفیت فرهنگی و اقتصادی به آن پرداخته شود.

حسین زادگان افزود: ظرفیت روستاها می بایست در تجهیز آب بندان ها شناسایی گردد و می بایست به شوراها و دهیاران در روستاها تسهیلات مناسب جهت توسعه آب بندان ها اختصاص یابد.