تعیین تکلیف منطقه آزاد تا پایان ماه رمضان

استاندار مازندران گفت: تا پایان ماه مبارک رمضان جلسه نهایی معرفی منطقه آزاد تجاری برگزار و تکلیفش مشخص می‌شود. محمد اسلامی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان مازندران اظهار کرد: در فاینانس خارجی و مشارکت مردمی مواردی است که باید به لحاظ قانونی مشکلی نداشته باشیم و در حوزه فرهنگ‌سازی مشارکتی نیز لحاظ شود. وی با […]

1-2

استاندار مازندران گفت: تا پایان ماه مبارک رمضان جلسه نهایی معرفی منطقه آزاد تجاری برگزار و تکلیفش مشخص می‌شود. محمد اسلامی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان مازندران اظهار کرد: در فاینانس خارجی و مشارکت مردمی مواردی است که باید به لحاظ قانونی مشکلی نداشته باشیم و در حوزه فرهنگ‌سازی مشارکتی نیز لحاظ شود.

وی با اعلام اینکه معاونان استانداری باید در این موارد حساسیت‌های لازم را داشته باشند، تصریح کرد: استان مازندران داری دو منطقه ویژه است اما دولت در لایحه یک منطقه برای ما نوشته است، به‌دلیل مشکلاتی که به‌وجود آمد، دولت این موضوع را از دستور کار خارج کرده است و بنا شد که در استان در این ارتباط تصمیم‌گیری شود.

استاندار مازندران با اعلام اینکه برای منطقه آزاد تصمیم گرفتیم که موضوع به کارشناسی گذاشته شود، افزود: تفاهمی که صورت گرفته و نمایندگان هم پیگیری کردند و بر اساس اطلاعاتی که دارم و موضوع را با نمایندگان در دستور کار گذاشتیم، بحث کارشناسی باید انجام و با اتفاق نظر پیگیری شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در استان مازندران دو منطقه ضرورت دارد که وضع کنیم و با هماهنگی دولت انجام شود، بندر فریدونکنار با پس‌کرانه‌ای که دارد به‌عنوان منطقه ویژه اقتصادی و بوستان 400 هکتاری نور به منطقه ویژه گردشگری نامگذاری شود.اسلامی با اعلام اینکه مازندران سهم قابل ملاحظه‌ای در اورآسیا دارد، گفت: برای گرفتن این سهم نیاز داریم که منطقه ویژه‌ای معرفی کنیم.وی ادامه داد: دو منطقه ویژه در استان تصویب شود و برای منطقه آزاد کمیته کارشناسی مشترک تشکیل شده تا درباره آن تصمیم‌گیری شود.

استاندار مازندران بیان کرد: تا پایان ماه مبارک رمضان جلسه نهایی معرفی منطقه آزاد تجاری برگزار و تکلیفش مشخص می‌شود.

* لزوم راه‌اندازی ستاد بودجه

مفید غلامی‌راد رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران که حضورش مورد توجه استاندار مازندران هم قرار گرفته است، اظهار کرد: در سال جاری به لحاظ اعتباری در کشور وضعیت مناسبی نداریم، ستاد برنامه، بودجه و پیگیری در استان برای جذب بودجه باید فعال شود.

* اجحاف در حق مازندران

معاون هماهنگی امور اقتصادی مازندران نیز بیان کرد: هزینه‌ فرادستگاهی در استانداری مازندران متناسب با نیازهای استان نیست.حسن خیریان‌‌پور با اعلام اینکه میزان هزینه فرااستانی استانداری که دارای 22 فرمانداری است، با استانی که 9 فرمانداری دارد یکی است، گفت: این موضوع اجحاف در حق استان است، اعتبارات سال 97 استانداری مازندران باید به سمت واقعی‌سازی برود تا وضع موجود ساماندهی شود، در سال 96 فرمانداری‌ها از دریافت حداقل تن‌خواه نیز محروم بودند.وی ادامه داد: طی هفته گذشته هم‌زمان حضور دو مهمان خارجی را داشتیم که بار اصلی این هزینه‌ها بر روی دوش فرمانداری‌ها بوده است.

* اولتیماتوم به مدیران غایب

محمد اسلامی استاندار مازندران در ادامه درباره انتقاد غلامی‌راد از عدم حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت:  بر اساس قانون هر مدیری که دو بار در این جلسه غیبت داشته باشد، با وزیر مربوطه مکاتبه می‌کنم تا نسبت به تعیین تکلیف مدیریت مدیر غایب تصمیم‌گیری شود، جلسات معاون برنامه‌ریزی با حضور مدیران کل باید برگزار شود.

* جذب نیروی فامیلی در بدنه اداری مازندران

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران که با دل پُر از وضعیت جذب نیرو در استان گلایه داشت، این‌طور اظهاراتش را مطرح کرد: اعتبارات تملک ما 20 میلیارد تومان است، بخش اعظمی از این اعتبار صرف پرداخت حقوق نیروی انسانی می‌شود که به‌صورت غیرقانونی نسبت به جذب آنها اقدام شده است.موسی قاسم پیشه با اعلام اینکه برخی از ارگان‌ها با تهاتر نسبت به جذب نیرو اقدام می‌کنند، گفت: برخی‌ها نیز با نفوذ خودشان نیرو جذب می‌کنند؛ جذب نیرو به‌صورت فامیلی در بدنه اداری مازندران انجام شده است.

* تعیین تکلیف شود

استاندار مازندران نسبت به این اظهارات واکنش نشان داد و گفت: مردم هم شاکی هستند، این خیلی آفت بزرگ برای کشور است؛ این موضوع باید تعیین تکلیف شود، جذب نیرو در شهرداری‌ها هم باید ساماندهی شود.