تشکیل 420هزار پرونده در مراکز مشاوره کلانتری های کشور

  سخنگوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از تشکیل 420هزار پرونده در مراکز مشاوره کلانتری های کشور خبرداد. سعید منتظرالمهدی در مراسم افتتاح نخستین ساختمان مرکز مشاوره انتظامی مازندران در ساری، اظهار کرد: در سال گذشته 420هزار پرونده در مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری های کشور تشکیل شده است. وی افزود: 73درصد این پرونده […]

 

سخنگوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از تشکیل 420هزار پرونده در مراکز مشاوره کلانتری های کشور خبرداد.

سعید منتظرالمهدی در مراسم افتتاح نخستین ساختمان مرکز مشاوره انتظامی مازندران در ساری، اظهار کرد: در سال گذشته 420هزار پرونده در مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری های کشور تشکیل شده است. وی افزود: 73درصد این پرونده ها با برگزاری  سه جلسه  به مصالحه و سازش ختم شد. معاون اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، کم شدن فرصت گفتمان در خانواده را عامل اصلی به روز و عمیق شدن آسیب های اجتماعی در کشور بوده و به دلیل گسترش دسترسی به فضای مجازی، فرصت گفتمان در خانواده بسیار کم شده است.منتظرالمهدی ادامه داد: 80 درصد ماموریت های پلیس در کشورهای جهان در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی تعریف شده و اجرای طرح های پیشگیری هزینه های مداخله گرانه نظامی در کشور به شدت کاهش یافته است. وی مقوله آسیب اجتماعی اعتیاد را دغدغه اصلی مسئولان ارشد نظام و تمام خانواده ها دانست و گفت:  جریان اقتصادی سرشار از سود و منفعت مواد مخدر همواره خطر اعتیاد را در تمام کشورها از جمله ایران همواره تهدید می کند. این مسئول لزوم هوشیارسازی جوانان به این امر با اجرای طرح های پیشگیرانه تاکید کرد و افزود:  جلوگیری از تشکیل پرونده های قضایی و کاهش هزینه های درمان از مزایای اجرای طرح های پیشگیری در آسیب های اجتماعی نظیر طلاق و اعتیاد در جامعه است. به گزارش ایسنا ،وی مشورت مبتنی بر آموزه های دینی و بومی و برگزاری کلاس های آموزشی مشاوره های آسیب های اجتماعی را از برنامه های معانت اجتماعی نیروی انتظامی استان های کشور عنوان کرد. همچنین جلوگیری از تشکیل پرونده های قضایی و کاهش هزینه های درمان از مزایای اجرای طرح های پیشگیری در آسیب های اجتماعی نظیر طلاق و اعتیاد در جامعه را در برخواهد داشت.

*پیشگیری از آسیب های اجتماعی مهم ترین ماموریت پلیس

فرمانده انتظامی مازندران مهم ترین ماموریت نیروی انتظامی را پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانست.  سیدمحمود میرفیضی در مراسم افتتاح ساختمان مرکز مشاوره انتظامی استان در ساری اظهار کرد: با انجام مشاوره و مددکاری نیروی انتظامی، ضمن رفع مشکل از تشکیل پرونده قضایی نیز جلوگیری می شود. وی افزود: در سال گذشته 20 هزار پرونده در حوزه اجتماعی در دفاتر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری های استان تشکیل شد. فرمانده انتظامی مازندران افزود: 74درصد پرونده مراجعان به مراکز مشاوره و مددکاری نیروی انتظامی استان در سال گذشته منتج به سازش و مصالحه شده است. میرفیضی تصریح کرد: بیشترین پرونده های مراکز مشاوره نیروی انتظامی مربوط به اختلافات خانوادگی، مصرف موادمخدر و مشکلات اجتماعی است. وی یکی از مهم ترین ماموریت نیروی انتظامی را پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانست و افزود: در بیشتر کلانتری ها و پاسگاه های استان مراکز مشاوره فعال است. میرفیضی تاکید کرد: با همکاری و تعاملی که بین دستگاه های مرتبط با مقولات اجتماعی از جمله بهزیستی، دانشگاه، آموزش و پرورش و دستگاه قضایی به وجود آمد، اعتمادسازی شده است.