تسریع در ساخت پایانه صادرات آبزیان مازندران

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران با اعلام این‌که زمینه‎های صادرات محصولات شیلاتی استان به خارج از کشور در حال گسترش است، از سازمان شیلات ایران خواست تا به ساخت پایانه صادرات آبزی استان شتاب بخشد. حسن خیریانپور در آئین نمادین آغاز فصل صید و صیادی ماهیان استخوانی دریای خزر در حوزه […]

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران با اعلام این‌که زمینه‎های صادرات محصولات شیلاتی استان به خارج از کشور در حال گسترش است، از سازمان شیلات ایران خواست تا به ساخت پایانه صادرات آبزی استان شتاب بخشد.

حسن خیریانپور در آئین نمادین آغاز فصل صید و صیادی ماهیان استخوانی دریای خزر در حوزه فعالیت شرکت تعاونی پره شهید کلاهدوز شهرستان جویبار گفت: در سفر اخیر استاندار و هیات اقتصادی به استان ولگاگراد روسیه ، یکی از مباحث مطرح‌شده صادرات آبزیان استان به روسیه بود که موردتوجه قرار گرفت و منجر به عقد تفاهم‌نامه شده است.

وی با اشاره به صادرات آبزیان استان به عراق ، فرآوری محصولات شیلاتی را از برنامه‌های جدی استان برشمرد و افزود : شیلات در برنامه‌های توسعه و رونق اقتصادی استان محور است و توجه چندجانبه به منابع آبی استان در مقوله شیلات ، گردشگری و تأمین آب کشاورزی جدی‌تر شده است.

معاون استاندار مازندران نبود پایانه تخصصی صادرات آبزیان را پاشنه آشیل توسعه استان در این محور برشمرد و تأکید کرد: سازمان شیلات کشور باید برای پایانه صادراتی آبزیان  اقدامات جدی‌تری انجام بدهد و نیاز به حمایت بیشتر شیلات داریم.

خیریانپور توضیح داد : اگر بخواهیم تولید آبزیان به‌ویژه ماهیان خاویاری را در مازندران افزایش دهیم راهی جز شتاب بخشی به صادرات از طریق حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بخش خصوصی نیست و همه باید از این افراد حمایت کنیم.

وی افزود : خوشبختانه دولت تدبیر و امید در خصوص پرورش ماهیان خاویاری نگاه بسیار مثبتی دارد و همه ما مسئولان باید تلاش کنیم تا برای تحقق برنامه‌های دولت برای افزایش تولید ماهیان خاویاری موانع را پیش روی سرمایه‌گذاران برداریم و یکی از این موانع نبود پایانه صادراتی تخصصی است.