ترویج فرهنگ “نه به بی تفاوتی” در دهه اول محرم

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر مازندران گفت: هفته آغاز محرم به  عنوان هفته تقویت فرهنگ مسئولیت پذیری و فعالیت واحد در نظر گرفته می شود از این رو عنوان “نه به بی تفاوتی” به عنوان شعار امسال برگزیده شده است. به گزارش حرف آنلاین، خلیل صالحی در نشست خبری در آستانه ماه […]

2891339

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر مازندران گفت: هفته آغاز محرم به  عنوان هفته تقویت فرهنگ مسئولیت پذیری و فعالیت واحد در نظر گرفته می شود از این رو عنوان “نه به بی تفاوتی” به عنوان شعار امسال برگزیده شده است.

به گزارش حرف آنلاین، خلیل صالحی در نشست خبری در آستانه ماه محرم در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه نهادینه سازی ارزش ها فرآیندی بلند مدت است و ارزش ها باید درونی باشند، اظهار کرد: ارزش های بیرونی مبتنی بر کنترل و نظارت بوده و نیاز به همکاری همه جانبه وجود دارد.

وی با بیان اینکه نظارت بر اعمال جامعه یک حساسیت ویژه به رفتارها است و امربه معروف وظیفه همه مومنان است، تصریح کرد: انسان ها در هر نقطه از عامل موظف اند جامعه را به سمت نیکی و معروف حرکت دهدند و نهی از  منکر دور کردن بشریت از بدی ها است.

صالحی با تاکید بر اینکه امروز معتقدیم منکر یک تار موی دختران و یا یک مانتوی کوتاه نیست، افزود: امروز افرادی که با احتکار کردن به دنبال سودجویی از کالاهای موردنیاز مردم هستند لازم است از سوی مراجع قضایی با آنان برخورد صورت گیرد اما در این باره نهی از منکر از بقیه افراد جامعه ساقط نمی شود و در برخورد با متخلف باید تشریک مساعی صورت گیرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با اشاره به اینکه محرم فرصتی است تا به رسالت امام حسین در احیای امر به معروف و نهی از منکر پرداخته شود افزود: هفته آغاز محرم به  عنوان هفته تقویت فرهنگ مسئولیت پذیری و فعالیت واحد در نظر گرفته می شود از این رو عنوان “نه به بی تفاوتی” به عنوان شعار امسال برگزیده شده است.

صالحی با تاکید بر اینکه نه به بی تفاوتی در برابر مسائل سیاسی و اقتصادی و نیز آسیب های اجتماعی در هفته امر به معروف و نهی از منکر مورد تاکید است، اظهار کرد: این هفته فرصتی است تا یادآوری شود که نباید در برابر اتفاقات جاری بی تفاوت بود و نسبت به امر به معروف و نهی از منکر در همه شئون واکنش نشان داد.

وی تصریح کرد: امر به معروف مربوط به همه آحاد جامع است و شامل امر به معروف زبانی، نوشتاری و قلبی نیز هست و رفتاری است که هم باید از سوی مردم و هم از سوی دولت ها صورت گیرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با اشاره به اینکه مازندران دارای 12 شهید امربه معروف است، تاکید کرد: تقویت پایگاه های مساجد و هیات های مذهبی در تقویت نسل جوان در ترویج امر به معروف و نهی از منکر از برنامه های این ستاد در هفته بزرگداشت است.

وی با بیان اینکه برنامه های ابلاغی مرکز متناسب با ظرفیت های استان بومی سازی شده و در این راستا طلایه داران امر به معروف گردهم خواهند آمد، عنوان داشت: در این مراسم از خانواده شهدا و آمران به معروف و نهی از منکر برتر استان تجلیل خواهند شد.

صالحی از ساخت برنامه های رادیویی و تلویزیونی به مناسبت این هفته خبرداد و اظهار کرد: سامانه امین برای جذب آمران به معروف و ناهیان از منکر در استان راه اندازی شده است و به تفکیک مساجد شهرستان ها بارگذاری صورت خواهد گرفت. فیلم های آموزشی در این سایت وجود دارد که مورد استفاده قرار می گیرد.

وی از برگزاری نشست های تخصصی سبک زندگی و مدیریت جهادی و نیز نهادینه سازی تکریم ارباب  در استان مازندران برگزار شده است، گفت: از برنامه های همیشگی ستاد امربه معروف استان و کشور بحث نظارت همگانی است که در شهرستان ها نیز پیگیری می شود.