تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای زیرساخت فرودگاه‌های مازندران

 مدیرکل فرودگاه‌های مازندران از تأمین و تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار موردنیاز برای رفع کمبودهای زیرساختی فرودگاه‌های استان خبر داد و گفت که عملیات اجرایی طرح‌های مرتبط در هفته دولت امسال آغاز می‌شود.  سعدالله وطن‌خواه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: فرودگاه ساری بعد از گذشت ۲۵ سال از فعالیتش به‌عنوان تنها فرودگاه بین‌المللی مازندران فاقد […]

 مدیرکل فرودگاه‌های مازندران از تأمین و تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار موردنیاز برای رفع کمبودهای زیرساختی فرودگاه‌های استان خبر داد و گفت که عملیات اجرایی طرح‌های مرتبط در هفته دولت امسال آغاز می‌شود.

 سعدالله وطن‌خواه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: فرودگاه ساری بعد از گذشت ۲۵ سال از فعالیتش به‌عنوان تنها فرودگاه بین‌المللی مازندران فاقد دیواره امنیتی مناسب است و دیوار حائل میان باند و فضای این فرودگاه با محیط پیرامونش به‌صورت فنس است که ازنظر استاندارهای هواپیمایی این نوع حفاظ نامناسب ارزیابی می‌شود.

وی گفت که برای ایجاد ۹ کیلومتر دیوار بتنی اطراف این فرودگاه، از سوی فرودگاه‌های کشور یک‌صد میلیارد ریال اعتبار اختصاص‌یافته است و عملیات اجرایی این پروژه به‌عنوان یکی از طرح‌های هفته دولت امسال است .

وطن‌خواه از اجرای پروژه زهکشی، فاضلاب مرکزی و تصفیه‌خانه فرودگاه ساری به‌عنوان پروژه‌های دیگری نام برد که در هفته دولت امسال آغاز می‌شود.

وی گفت : باوجود بارانی بودن مازندران تاکنون این فرودگاه فاقد سیستم جمع‌آوری و هدایت آب بود که این وضعیت در زمان‌های خاص ازجمله پائیز و زمستان برای نشست‌وبرخاست هواپیماها مشکل‌ساز می‌شد.

او با اعلام این‌که ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح زهکشی، فاضلاب مرکزی و تصفیه‌خانه فرودگاه ساری اختصاص‌یافته است، افزود: ۱۲ کانال عرضی و ۲ کانال طولی در باند فرودگاه احداث می‌شود تا روان آب‌ها جمع‌آوری گردد.

وطن‌خواه همچنین از توسعه ترمینال فرودگاه نوشهر به‌عنوان دیگر برنامه هفته دولت نام برد و گفت: وسعت ترمینال فعلی  این فرودگاه ۲ هزار و ۷۰۰ متر است که حدود ۷۰۰ متر به این فضا اضافه می‌شود.

سالانه با انجام ۶ هزار و ۴۸۰ پرواز در فرودگاه‌های ساری، نوشهر و رامسر در استان مازندران ۶۲۲ هزار مسافر از طریق این سیستم حمل‌ونقل به مقاصد مختلف در سراسر کشور جابه‌جا می‌شوند .