تجدید بنای خانه ی خلیلیان

حرف آنلاین: رئیس میراث فرهنگی بابل از تجدید بنای خانه ی خلیلیان در آینده نزدیک خبر داد. خانه ی خلیلیان که از آثار به جای مانده از دوره قاجاریه با قدمت 80ساله بوده است یادگار دوران استبداد وخود کامگی های آن دوران به منبری آرام برای دوست داران اهل بیت مبدل گردیده بود ومنبرعلمای بزرگ […]

حرف آنلاین: رئیس میراث فرهنگی بابل از تجدید بنای خانه ی خلیلیان در آینده نزدیک خبر داد. خانه ی خلیلیان که از آثار به جای مانده از دوره قاجاریه با قدمت 80ساله بوده است یادگار دوران استبداد وخود کامگی های آن دوران به منبری آرام برای دوست داران اهل بیت مبدل گردیده بود ومنبرعلمای بزرگ چون حاج اقا روحانی و بیکایی را به خود دیده بود چندی قبل در چنگال بولدزرها به باد فراموشی سپرده شد اما این دوست داران میراث سکوت اختیار نکرده و خواستار تجدید بنای این اثر شدند.

اباذری رئیس میراث فرهنگی بابل در این خصوص اظهارداشت که اگر اثر تخریب شده با بنای معماری اسلامی میراثی ساخته شود دوباره آن اثارتاریخی تجدید بنا خواهد شد. وی ادامه داد: پنجره های قدوسی این بنای مورد نظر در حال حاضر در موزه نگهداری می شود که بر پیکره بنا افزوده خواهد شد. اباذری با بیان اینکه این بنای تاریخی در مهر ماه 94  توسط یکی از نوادگان خلیلیان ثبت شده، تصریح کرد:میراث فرهنگی واوقاف در تعارض با هم قرار ندارند بلکه با مشارکت هم در حفظ ونگهداری چنین آثاری در تلاش می باشند.

جعفر صفری رئیس اوقاف بابل نیز در این خصوص اظهارداشت: این بنای تاریخی از نظر کارشناسان شرایط بازسازی و مرمت نداشته است و پس بر اساس تصمیم هیات امنا دستور تخریب آن صادر شد. ریس اوقاف بابل همچنین اظهار داشت که در تاریخ 5دی ماه جاری نامه ای مبنی بر قابل باز سازی نبودن این بنای تاریخی به میراث ارسال گردیده‌است و در تاریخ 7دی ماه نیز در آن سازمان گردیده است.