تبعات مدیریت زوج و فردی در پرسپولیس

دو پرونده‌ای که به خاطر کم تجربگی و بی‌تدبیری مدیران پرسپولیس در جریان است بار سنگین مالی را روی دوش این باشگاه خواهد گذاشت و تبعات بدی نیز خواهد داشت. در روزهایی که پرسپولیس بیش از هر روز دیگری به پول و تماشاگرهایش نیاز دارد، از این دو موضوع متضرر شده است. غول مانوئل ژوزه […]

دو پرونده‌ای که به خاطر کم تجربگی و بی‌تدبیری مدیران پرسپولیس در جریان است بار سنگین مالی را روی دوش این باشگاه خواهد گذاشت و تبعات بدی نیز خواهد داشت.

در روزهایی که پرسپولیس بیش از هر روز دیگری به پول و تماشاگرهایش نیاز دارد، از این دو موضوع متضرر شده است. غول مانوئل ژوزه در واقع از منظر مالی برای روزهای آتی یک تونل وحشت است و درست در همین روزها هم شکایت علی دایی از پرسپولیس بابت برکناری بی موقع به باشگاه  رسیده است. برکناری که حاصل تغییرات پی در پی مدیران این تیم بود و به کار گیری مدیرانی بی تجربه که حاصلی جز ضرر برای این باشگاه نداشته اند.

حمیدرضا سیاسی که معلوم نبود از کجا سر از پرسپولیس درآورده بود علی دایی و علیرضا رحیمی را در هفته هفتم برکنار کرد و به جای او حمید درخشان را روی نیمکت پرسپولیس نشاند آن هم بدون اینکه به قرارداد مربی پرسپولیس نگاهی داشته باشد. برکناری دایی آن روزها کاملا غلط بود و اشتباه و این موضوع را همه حتی مردم معمولی هم که تاکنون مدیریت نکرده بودند هم متوجه می شدند که قرارداد سه ساله را نمی توان به این شکل یک طرفه فسخ کرد.

حتی محمد رویانیان هم چنین کرد و ژوزه مانوئل را شش ماه بیشتر تحمل نکرد و با وجود آنکه وی هنوز قرارداد داشت او را کنار زد و گل محمدی را جانشین او کرد و به این ترتیب تعهدی بین ۶ تا ۱۰ میلیارد تومان برای پرسپولیس برای این مربی و دستیارانش باقی گذاشت.

حالا آن دو تعهد روی میز است و پرسپولیس به شدت تحت فشار، اشکال هم نه از دایی است و نه خوزه مانوئل. اشتباه را مدیرانی انجام داده اند که تجربه نداشتند و نمی دانستند که همه حرکت هایشان در فیفا مرورمی شود و فوتبال کاملا قوانین مهم و بزرگی دارد.

به گزارش مهر، این اما همه اتفاقات  نیست، پرسپولیس حالا در مهمترین دیدارهایش در آسیا به تماشاگرانش هم نیازمند بود، هم نیاز روحی و هم نیاز مالی. اما این باشگاه با حکم کنفدراسیون آسیا محروم شده است و به این ترتیب از دیداری که می توانست درآمدزایی خوبی برای پرسپولیس باقی بگذارد سکوهای خالی باقی ماند و سکوت.

در واقع هنرمندی مدیران زوج و فردی و بی تجربه پرسپولیس که تا قبل از این باشگاه در فوتبال هیچ تجربه ای نداشتند کاری کرده که امروز این تیم از همه طرف زیر فشار برود و آینده اش نامعلوم باشد. باید دید در روزهای آینده مدیران امروز پرسپولیس چه طرحی برای خروج از این وضعیت دارند؟ هر چند همین حالا هم مدیران این باشگاه زیر فشار هزینه های سال جاری هستند و حتی از سوی بازیکنان پرسپولیس دوباره تهدید هم شده اند.