تبدیل شدن قرارداد ۱۷ میلیونی به ۱۰۰ هزار تومانی در توپکا بابلسر!

  دستمزد قراردادهای بازیکنان تیم والیبال بانوان توپکا در پایان لیگ برتر پرداخت نشده و آنها پیگیر مطالبات خود هستند اما ثبت قراردادهایی با مبالغ پایین در فدراسیون باعث شده روند این پیگیری با مشکلاتی روبه رو شود. به گزارش حرف به نقل از مازندلیگ، یکی از مشکلاتی که بانوان ورزشکار با آن دست و […]

 

دستمزد قراردادهای بازیکنان تیم والیبال بانوان توپکا در پایان لیگ برتر پرداخت نشده و آنها پیگیر مطالبات خود هستند اما ثبت قراردادهایی با مبالغ پایین در فدراسیون باعث شده روند این پیگیری با مشکلاتی روبه رو شود.

به گزارش حرف به نقل از مازندلیگ، یکی از مشکلاتی که بانوان ورزشکار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند مبلغ پایین قراردادها و بدعهدی اسپانسرها در انجام تعهدات مالی‌شان است. این بار این مشکل گریبان تیم والیبال بانوان توپکا را گرفته است. دختران والیبالیست این تیم که فصل پرحاشیه‌ای داشتند با وجود پایان لیگ این روزها در گیر و دار دریافت مطالباتشان هستند. اما برخلاف توافق طبق قرارداد داخلی تیم، قراردادهای رسمی و فدراسیونی آنها با مبالغی حدود ۲۰۰ هزار، ۵۰۰ هزار و نهایتاً یک میلیون تومان ثبت شده، مسأله‌ای که پیگیری این مطالبه از طرف فدراسیون والیبال را سخت کرده است.

بازیکنان این تیم مدعی هستند که پس از امضای قرارداد داخلی، باشگاه قراردادهای فدراسیونی را به آنها می‌دهد تا امضا کنند. بازیکنان نیز این قراردادهای سفید را با اعتماد به اینکه مسئولان باشگاه توپکا مبلغ توافق شده‌شان را می‌نویسند امضا می‌کنند تا با قید مبلغ توافق شده در فدراسیون ثبت شوند. اما گویا مسئولان وقت باشگاه قراردادهای فدراسیونی را با نوشتن مبالغی خیلی کم ثبت می‌کنند. بازیکنان با این تصور که میزان قرارداد داخلی آنها در قرارداد فدراسیونی‌شان ثبت شده لیگ را به پایان می‌رسانند اما در ادامه متوجه می‌شوند چنین اتفاقی نیفتاده است.

سحر جباری بازیکن تیم توپکا در این مورد به ایسنا گفت: “ما قراردادهای فدراسیونی را سفید امضا کردیم و گفتند ما خودمان ثبتش می‌کنیم. یکی از بازیکنان مبلغ قراردادش را خودش نوشت اما بعداً دیدیم که قراردادش ۱۰۰ تومان شده است به عبارتی در قرارداد دست برده شده است.

او در ادامه بیان کرد: به بعضی از بازیکنان ۵۰ درصد قرارداد داخلی‌شان پرداخت شده اما من این مقدار را نگرفتم. الان هم هیچ واریزی نداریم. می‌گویند مدیرعامل عوض شده و بودجه نداریم. زمانی که قرار داد می‌بستند گفتند توپکا خیلی پولدار و خوب است اما تو زرد از آب در آمد. برای اسکان‌مان هم دائم ما را جا به جا کردند و خیلی اذیت شدیم. ”

*پای مربی سابق توپکا به میان آمد

شهرزاد ریاضی سرمربی تیم توپکا هم در این مورد به ایسنا گفت: ” من در جریان این قضیه نیستم چون این موضوع به زمان خانم سلیمانی، مربی سابق تیم برمی‌گردد. او تیم را بسته است. من اصلاً وارد این بحث‌ها نشدم و اطلاع هم ندارم. دورادور پیگیر مطالبات بازیکنان هستیم اما اینکه چه کسی سفید یا بدون مبلغ بسته خبر ندارم. ”

اما فریبا سلیمانی که پیش از شهرزاد ریاضی با توپکا قرارداد داخلی بسته بود و قبل از شروع لیگ هم از هدایت تیم کنار رفت به صحبت‌های ریاضی واکنش نشان داد و بیان کرد: “دو ماه بود که با توپکا قرارداد داخلی بسته بودم اما با هیچکدام از اعضای تیم قرارداد فدراسیونی نبستند. به همین دلیل تمرین را تعطیل کردم. اصلاً به خاطر همین تقاضای منطقی من بود که به مشکل برخوردیم. دقیقاً روزی که من رفتم، قراردادهای فدراسیونی بازیکنان را بستند.

در قراردادها دست برده شده است؟

به نظر می‌رسد در این زمینه اشتباه اول را بازیکنان تیم توپکاانجام دادند که به طرف مقابل اعتماد کرده و قراردادهای خود را سفید امضا کردند. اما طبق شواهد موجود نشان می‌دهد که تیم توپکا نیز اصول حرفه‌ای را رعایت نکرده است و مبالغی را که با بازیکنان توافق کرده بود را در قرارداد ننوشته است. البته صدیقه ذوالفقاری معتقد است مبلغ ۱۷ میلیون تومان در قراردادش ثبت کرده اما به ۱۰۰ هزار تومان تغییر داده شده. او در گفتگو با ایسنا مدعی شد: ” قراردادهای داخلی‌مان را بسته بودیم. می‌خواستیم برای بازی با ذوب آهن به اصفهان برویم به همین دلیل قراردادهای فدراسیونی را به ترمینال آوردند. فقط موقع رفتن امضا کردیم. من یادم است بازیکنان امضا کردند. من گفتم قراردادم متمم ندارد و مبلغ می‌نویسم. به همین دلیل مبلغ ۱۷ میلیون را در قراردادم نوشتم. اما الان ۱۰۰ هزار تومان شده است.

او در ادامه بیان کرد: کپی یا رونوشتی از قرارداد فدراسیونی ندارم چون در لحظه قرارداد را از ما می‌گیرند. در بخش بانوان انگار بازیکنان بی زبان هستند و حرف نمی‌زنند. فقط برخی از آنها با اما و اگر قرارداد می‌بندند. یادم است مبلغ ۱۷ میلیون تومان را نوشتم. حتی برگه‌های من را زیر بقیه برگه‌ها پنهان کردند تا کسی نبینند من این مبلغ را نوشتم. ولی الان نمی‌دانم چرا قرارداد من ۱۰۰ هزار تومان شده است. پیگیر شدم می‌گویند امضای خودت پای قرارداد است. واقعاً نمی‌دانم باید چه کار کنم.”