چرا تامین هزینه درمان ایثارگران از بنیاد شهید منفک شد؟

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، از تدوین طرح تنظیم مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش برای رفع مشکلات چند ساله این وزارتخانه خبر داد. به گزارش حرف به نقل از خانه ملت، قاسم احمدی لاشکی ادامه داد: فراوان از ماه های گذشته گفتند، گفتیم و شنیدند و ما نیز فراوان […]

2
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، از تدوین طرح تنظیم مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش برای رفع مشکلات چند ساله این وزارتخانه خبر داد.
به گزارش حرف به نقل از خانه ملت، قاسم احمدی لاشکی ادامه داد: فراوان از ماه های گذشته گفتند، گفتیم و شنیدند و ما نیز فراوان شنیدیم که قرار است 4 نوامبر مصادف با 13 آبان ماه تحریم های آمریکا اعلام و اجرا شود، آری ترامپ به وعده خود عمل کرد و تحریم های جدید را اجرایی کرد و هم اکنون در رایزنی جدی با اتحادیه اروپا به ویژه سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان می‌باشد پس بر دولت است که با جدیت تمام کارهای مقابله با تحریم ها را مهیا و اجرایی نماید تا پوزه دشمن به ویژه آمریکا به خاک مالیده شود.
وی تصریح کرد: البته نمایندگان مجلس با اقدام عالمانه مرکز پژوهش های مجلس قریب چند صد اقدام فعالانه دفع یا کاهش تحریم ها را تنظیم کرده است ، البته دولت تاکنون جدی نگرفته است، فلذا تذکر می دهم هر چه سریعتر در جهت اجرایی کردن این پیشنهادات اقدام لازم توسط دولت انجام پذیرد.
احمدی لاشکی خطاب به رئیس جمهور افزود: بازنشستگان که همگان از پیشکسوتان و یاران سی سال زحمت کشیده این آب و خاک هستند روز به روز وضعیت آنها بدتر می شود، تا کی باید برای آنها فقط سخنرانی کنیم و حرف بزنیم، مگر آئینه تمام نمای ما در آینده نزدیک همین بازنشستگان نیستند؟ آیا حقوقشان هزینه دهه اول هر ماه آنها را کفاف می دهد؟ فلذا انتظار است دولت به ویژه ریاست سازمان برنامه و بودجه برای بودجه سال 98 که ظاهرا 15 آذرماه 97 به مجلس ارائه می شود حتما با قید تاکید و نگاه جدی در رفع مشکل بازنشتگان اعم از کشوری، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح اقدام کند.
*چرا تامین هزینه درمان ایثارگران و جانبازان از بنیاد شهید منفک شد؟
وی در تذکر به دولت اظهار کرد: اخیرا دولت مصوبه ای داشته که با امضای معاون اول رئیس جمهور به دستگاه ها ابلاغ شده است که هزینه درمان ایثارگران و جانبازان را از بنیاد شهید منفک و به دستگاه ها محول کرده است، آیا عاقلانه است بعد از گذشت 8 ماه از سال به یکباره بدون توجه به آمادگی دستگاه ها ماموریت از بنیاد شهید جدا شود، آیا می‌دانید 200 هزار ایثارگر بازنشسته امروز هیچ گونه متولی ندارند؟ چرا جانبازان که تمام وجود خود را برای ما هزینه کرده اند امروز در بلاتکلیفی به سر می برند؟ آیا به غیر از 2 وزارتخانه که ظرفیت مالی خوبی دارند مابقی قادر به پرداخت هزینه های درمان جانبازان هستند؟، سریعا در این مورد اصلاحیه صورت پذیرد.
به گزارش خانه ملت،احمدی لاشکی خطاب به وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باز هم طبق روال که فرهنگیان و معلمان شریف که همچنان در کشور مظلوم هستند، یادآورشد: معلمان خارج از کشور مدت 8 ماه است که حقوق دریافت نکرده اند، برخی از فرهنگیان از سال 1388 هنوز مطالباتی را دارند و هنوز برخی معلمان حق الزحمه امتحانات خرداد 96 را نیز دریافت نکرده اند، چرا در اجرایی شدن مصوبه مهم مجلس پیرامون تعیین تکلیف نیروهای حق التدریسی اقدامی نمی کنید؟مگر نه این است که مقرر شد آئین نامه قانون مربوط به این حوزه ظرف مدت 3 ماه نوشته شود چرا تاکنون اقدامی انجام نداده اید؟ آیا این بی احترامی به مجلس و مصوبه آن نیست؟
*دانشگاه فرهنگیان را دریابید
وی افزود: مگر قرار نبود 2 نفر از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای تدوین این آئین نامه مشخص شوند؟ بهانه نیاورید که در بودجه سنواتی قرار بود دیده شود، آیا می دانید همان معلمان حق التدریس شما که قبولشان نداشتید امروز در کشور دو شیفت تدریس می کنند و مدارس شما را از این معلمانی که محدودیت دارید، درآورند؟ آیا می دانید امروز چه اندازه کمبود معلم دارید؟ آیا می دانید سیصدهزار معلم تا پایان سال 1400 باید مجموعه وزارت آموزش و پرورش را ترک کنند؟ آیا از امروز نباید به فکر آنها باشید؟ تکلیف آموزش و پرورش توسط دولت و سازمان امور اداری و استخدامی کشور روشن شود، دانشگاه فرهنگیان را دریابید که فردا دیر است.
این نماینده مردم در مجلس دهم، خطاب به وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اجرای نظام رتبه بندی معلمان در کمیسیون مربوطه دولت به تصویب رسید، تشکر می کنیم، اما کافی نیست، لطفا به فوریت در دولت تصویب و به مجلس ارسال شود، هر چند افزایش حقوق معلمان و بهبود وضعیت معیشت آنها نیازی به مصوبه مجلس نیز ندارد.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در پایان خطاب به نمایندگان مجلس یادآور شد: به زودی طرحی مربوط به تنظیم مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تدوین شده و شاید همین سه شنبه به صحن بیاید، کمک کنید این طرح تصویب شود تا بخشی از مشکلات بزرگ چند ساله آموزش و پرورش حل شود.

پایان پیام