تاریخ مردم مازندران درخشان است

حرف آنلاین: استاندار مازندران روز یکشنبه در دیدار با آیت الله حسین نوری همدانی در قم ، گفت: مهد علویان و تاریخ مردم مازندران درخشان است و علاقه مردم استان به علما، ریشه در باورهای دینی آنان و اعتقاد آنان به جایگاه علم و فقاهت دارد.  سیدمحمود حسینی پور در این دیدار که نماینده ولی […]

حرف آنلاین: استاندار مازندران روز یکشنبه در دیدار با آیت الله حسین نوری همدانی در قم ، گفت: مهد علویان و تاریخ مردم مازندران درخشان است و علاقه مردم استان به علما، ریشه در باورهای دینی آنان و اعتقاد آنان به جایگاه علم و فقاهت دارد.

 سیدمحمود حسینی پور در این دیدار که نماینده ولی فقیه در مازندران هم حضور داشت ، با ابراز خرسندی از دیدار با این مرجع تقلید شیعیان در خجسته زادروز حضرت فاطمه زهرا (س)  افزود : بعد از مشهد مقدس، مازندران بیشترین مسافر را در طول سال به میزان ۳۵ میلیون نفر به خود اختصاص داده است و طی سال، حدود ۲۰۰ هزار نفر مسافر خارجی به مازندران می آیند.

وی با اشاره به این که مازندران ۱۱ درصد تولیدات غذایی کشور را عهده دار است، تصریح کرد: بخش اعظم بازار مرکبات کشورهای اوراسیا را مازندران در اختیار دارد.

استاندار مازندران از ظرفیت های والای استان در این دیدار سخن گفت و یادآور شد: با عنایت به مساعد بودن زمینه و اولویت حوزه کشاورزی در مسیر توسعه مازندران، برنامه اعتلای بخش کشاورزی در استان را در دستور کار داریم.

وی گردشگری را از دیگر مزیت ها و اولویت های استان عنوان کرد و افزود : گردشگری، یک بستر و فرصت اقتصادی بسیار مهم برای مازندران محسوب می شود و برای شکوفایی این بخش نیز برنامه داریم.

استاندار مازندران حضور علمای برجسته و بزرگ را یک فرصت مغتنم برای مردم ولایتمدار مازندران دانست و اظهار داشت : آموزه های شهدای انقلاب، دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم که با تاسی از مکتب والای حسینی (ع) و فاطمی (س) و درس آموزه های عالمان برجسته به میدان خطیر ایثار و شهادت رهسپار شدند و جان خود را برای صیانت از اسلام ناب محمدی (ص) در کف اخلاص نهادند، برای همیشه در تاریخ ما ماندگار خواهد بود.

حسینی پور افزود: در ایامی که شهید سلیمانی در جبهه مقاومت نبرد سنگینی را با دشمن داشتند، رزمندگان مازندرانی حضور چشمگیری در سنگرهای دفاع از حریم حرم آل الله (ع) داشتند و بیشترین شهدای مدافع حرم را تقدیم کردند.

وی گفت: مازندران مهد علویان و تاریخ مردم مازندران درخشان است و علاقه مردم استان به علما، ریشه در باورهای دینی آنان و اعتقاد آنان به جایگاه علم و فقاهت دارد.

استاندار مازندران اظهار داشت: تشییع پیکر مبارک شهدای گمنام طی هفته های اخیر در مازندران بیانگر این موضوع است که مردم شهید پرور استان همچنان، ثابت قدم پای آرمان های انقلاب اسلامی و میثاق خود با شهدای عزیز و پیروی از منویات رهبرمعظم انقلاب ایستاده اند./روابط عمومی