تاریخ سازی اسطوره مازنی تنیس روی میز

نوشاد عالمیان با شکست مقابل حریف چینی در مرحه نیمه نهایی، پس از ۵۲ سال مدال برنز ایران را در پینگ‌پنگ بازی های آسیایی تصاحب کرد. ملی پوش تنیس روی میز ایران در نیمه نهایی بازی های آسیایی 2018 مقابل حریف چینی شکست خورد و به مدال برنز دست پیدا کرد.به گزارش “ورزش سه”، در […]

1

نوشاد عالمیان با شکست مقابل حریف چینی در مرحه نیمه نهایی، پس از ۵۲ سال مدال برنز ایران را در پینگ‌پنگ بازی های آسیایی تصاحب کرد.

ملی پوش تنیس روی میز ایران در نیمه نهایی بازی های آسیایی 2018 مقابل حریف چینی شکست خورد و به مدال برنز دست پیدا کرد.به گزارش “ورزش سه”، در مرحله نیمه نهایی مسابقات انفرادی نوشاد عالمیان به مصاف لیو گایوآن از چین رفت.عالمیان ست اول را خوب شروع کرد و پایاپای با حریف قدرتمند خود در امتیازگیری بالا آمد؛ اما در نهایت این گیم را با نتیجه 12-10 واگذار کرد. ست های دوم و سوم نیز با نتیجه 11-7 و 11-6 به سود پینگ پنگ باز چینی به پایان رسید. در ست چهارم نیز حریف چینی موفق شد با نتیجه 11-3 نوشاد عالمیان را شکست دهد و به فینال این رقابت ها راه پیدا کند.عالمیان برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی ابتدا مقابل ورزشکار ویتنامی به پیروزی رسید. در مرحله یک هشتم مقابل حریفی از کره جنوبی به برتری دست یافت و سپس در مرحله یک چهارم مقابل پینگ پنگ بازی از هنگ کنگ پیروز شد. عالمیان در پایان مشترکا در جایگاه سوم این مسابقات قرار گرفت و توانست مدال برنز را کسب کند.

بعد از سال 1958 و 1966 این سومین مدال برنز ایران است که در رشته تنیس روی میز در بازی‌های آسیایی به دست آمد.نوشاد بعد از شکست ناراحت بود؛ اما سرمربی تیم ملی و برادرش سعی کردند او را آرام کنند.

*نوشاد در المپیک هم مى تواند مدال آور باشد

سرمربى تیم ملى تنیس روى میز گفت: مطمئن باشید اگر نوشاد حمایت شود، مى تواند این مدال را در المپیک و مسابقات جهانى تکرار کند.

جمیل لطف الله نسبى بعد از شکست نوشاد عالمیان در نیمه نهایى برابر حریف چینى و کسب مدال برنز بعد از ٥٢ سال اظهار داشت: در گیم اول نوشاد خیلى خوب و پایاپاى با حریف چینى خود پیش رفت؛ اگرچه در آخر با یک نتیجه نزدیک شکست خورد. از گیم دوم حریف از سرویس هاى پیچ روى کوتاه از ناحیه فرهند استفاده مى کرد که نوشاد نمى توانست روى آنها خوب کار کند.متاسفانه حریف چینى بر بازى مسلط شد و نوشاد نتوانست با روش بازى او مقابله کند.

وى افزود:با وجود این شکست کار بزرگى انجام شده و نوشاد در این مسابقات سد مدال آورى را شکست. او از دوره نوجوانى زحمت کشیده و بالاخره به یک دستاورد بزرگ دست پیدا کرد.سرمربى تیم ملى تنیس روى میز تصریح کرد: این مدال وقتى با ارزش تر مى شود که بدانید مهد تنیس روى میز جهان در شرق آسیاست. از بین تمام رشته هاى ورزشى مى توانم به جرات بگویم این رشته از سطح بالاترى برخوردار بود چون تمام قهرمان هاى جهان اینجا بودند. در جمع ٨ نفر برتر به جز نوشاد سایر نفرات از شرق آسیا بودند.لطف الله نسبى در پایان گفت: مطمئن باشید اگر نوشاد حمایت شود، مى تواند این مدال را در المپیک و مسابقات جهانى تکرار کند. قطعا کار بسیار دشوارى است؛ اما دور از دسترس نیست.