تاریخچه دیدارهای استقلال و الاهلی

تیم‌های فوتبال استقلال و الاهلی تاکنون سه بار با هم دیدار داشتند که حاصل این سه دیدار دو پیروزی برای استقلال و یک پیروزی برای تیم الاهلی امارات بود.  تیم فوتبال استقلال دوشنبه شب میهمان الاهلی امارات است تا رقابت‌های این فصل خود در لیگ قهرمانان آسیا را آغاز کند. دیداری که هم برای آبی پوشان […]

تیم‌های فوتبال استقلال و الاهلی تاکنون سه بار با هم دیدار داشتند که حاصل این سه دیدار دو پیروزی برای استقلال و یک پیروزی برای تیم الاهلی امارات بود.

 تیم فوتبال استقلال دوشنبه شب میهمان الاهلی امارات است تا رقابت‌های این فصل خود در لیگ قهرمانان آسیا را آغاز کند. دیداری که هم برای آبی پوشان تهرانی و هم برای سرخ پوشان دوبی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

گرچه آبی پوشان تهران و سرخ پوشان دوبی تاکنون در لیگ قهرمانان آسیا برابر هم قرار نگرفته‌اند، اما این دو تیم سابقه سه دیدار در سنوات گذشته با هم را دارند که حاصل این سه دیدار دو پیروزی برای استقلال و یک پیروزی برای تیم اماراتی است. نکته جالب توجه در تاریخ دیدارهای قبلی این دو تیم این است که هر سه بازی قبلی در دوبی انجام شده و استقلال و الاهلی در تهران با هم بازی نداشته‌اند.

اولین رویارویی دو تیم به هشتم شهریور سال ۱۳۵۷ باز می گردد. آبی پوشان در سفری تدارکاتی به دوبی دیداری دوستانه با تیم الاهلی انجام دادند که این دیدار با نتجیه ۳ بر صفر به سود استقلال خاتمه یافت. در این دیدار حسن روشن ملی پوش وقت فوتبال کشورمان بعنوان لژیونر ایرانی در ترکیب تیم الاهلی به میدان رفت. برای استقلال در این بازی بهتاش فریبا دو گل و شاهرخ بیانی نیز یک گل به ثمر رساندند.

دومین دیدار استقلال و الاهلی در ششم آبان سال ۱۳۷۳ و باز هم در دوبی برگزار شد. آبی‌های تهران با حضور در یک تورنمنت چهارجانبه با نام جام وحدت دوبی، برابر تیم الاهلی قرار گرفتند که تنها شکست آبی پوشان در تاریخ دیدارهایشان با این تیم در همان بازی شکل گرفت. دیداری که با حساب یک بر صفر به سود تیم الاهلی خاتمه یافت.

سومین دیدار دو تیم به روز ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۷۶ باز می‌گردد. آبی‌پوشان با حضور در یک تورنمنت چهار جانبه در دوبی با مربیگری زنده یاد ناصر حجازی به مصاف تیم الاهلی رفتند که در یک دیدار مهیج در نهایتا با نتیجه ۴ بر ۳ حریف خود را شکست دادند. برای استقلال در این دیدار یک گل آتیلا حجازی به ثمر رساند و چهره شاخص این بازی نیز علی اکبریان بود که با زدن سه گل هت تریک کرد و بهترین گلزن آن تورنمنت هم لقب گرفت.

دیدار استقلال و الاهلی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا نخستین بازی رسمی دو تیم محسوب می‌شود. آبی پوشان حالا با تیمی جوان باز هم در دوبی با این تیم دیدار خواهند داشت. تیمی که شرایطش نسبت به گذشته تغییر اساسی داشته و با بهره گیری از بازیکنان برجسته و گرانقیمت شاغل در فوتبال آسیا نتایج خوبی در لیگ امارات گرفته و در لیگ قهرمانان آسیا نیز داعیه قهرمانی در سر دارد.