بهره گیری شهرداری ها از موسسات تحت پوشش بهزیستی در ساماندهی متکدیان/ لزوم ورود موسسات اجتماعی به توانمندسازی متکدیان

مدیرکل بهزیستی استان گفت: ساماندهی متکدیان در مازندران با همکاری همه دستگاه ها به ویژه شهرداری و بهزیستی با بهره گیری از موسسات تحت حمایت بهزیستی صورت می گیرد. به گزارش حرف، سعید آرام در حاشیه دیدار مردمی استاندار مازندران با مردم آمل در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بحث متکدیان از مباحث دیرینه […]

photo_2019-03-13_18-52-23

مدیرکل بهزیستی استان گفت: ساماندهی متکدیان در مازندران با همکاری همه دستگاه ها به ویژه شهرداری و بهزیستی با بهره گیری از موسسات تحت حمایت بهزیستی صورت می گیرد.
به گزارش حرف، سعید آرام در حاشیه دیدار مردمی استاندار مازندران با مردم آمل در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بحث متکدیان از مباحث دیرینه و گسترده در حوزه اجتماعی استان محسوب می شود؛ عنوان کرد: سازمان بهزیستی با توجه به احساس مسولیت خود در این زمینه از آسیب های اجتماعی تلاش می کند تا خدمات مناسبی ارایه دهد، بیان کرد: دستگاه های مختلفی از جمله شهرداری ها در زمینه جمع آوری متکدیان فعالیت می کنند که با توجه به شرایط؛ پس از جمع آوری به سازمان های مربوطه ارجاع داده می شود.
وی با بیان اینکه اتباع خارجی که به جرم تکدی گری جمع آوری می شوند به واحد اتباع خارجی استانداری ارجاع داده می شوند، عنوان کرد: بهزیستی به کمک سایر دستگاه ها در این زمینه فعالیت می کند که مازندران دارای دو مرکز ساماندهی متکدیان در ساری و آمل بوده و مرکز سوم نیز در تنکابن راه اندازی می شود.
وی تصریح کرد: مرکز ساماندهی متکدیان در ساری فعالیت بسیار مناسبی داشته و در آمل نیز تلاش می شود گام های مناسبی برداشته شود. در این زمینه اختلاف نظرهایی وجود ندارد و شهرداری ها از موسسات مورد حمایت بهزیستی در ساماندهی متکدیان استفاده می کنند‌.
وی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم چهره استان از متکدیان پاکسازی شود اما مطمئنا این کار به صورت کامل صورت نمی گیرد، تصریح کرد: برای رفع مشکل متکدیان باید در تمام شهرستان ها مرکز ساماندهی وجود داشته باشد تا متکدیان میان شهرها تردد نکنند و باید در این زمینه همراهی کامل از سوی شهرداری ها صورت گیرد‌.
مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه زمانی در جمع آوری متکدیان موفق خواهیم بود که موسسات خیریه و خیران در زمینه رفع نیازهای این قشر همکاری کنند؛ گفت: همه افراد و اقشار اگر در زمینه مسولیت اجتماعی خود انجام وظیفه کنند مشکلات اجتماعی رفع می شود‌