بهره برداری از توسعه فضای ترمینال فرودگاه نوشهر تا دو ماه آینده

مديرعامل فرودگاه‌های كشور گفت: توسعه ترمينال نوشهر با دو برابر فضا ظرف دو ماه آينده بهره‌برداری می‌رسد. سياوش امير مكري مديرعامل فرودگاه‌های كشور در نشست با نماينده و فرماندار نوشهر با اشاره به تائیدات وزير راه و شهرسازي در خصوص رفع موانع و مشكلات فرودگاه‌های استان مازندران، اظهار كرد: در اين راستا جلسات متعددي در […]

مديرعامل فرودگاه‌های كشور گفت: توسعه ترمينال نوشهر با دو برابر فضا ظرف دو ماه آينده بهره‌برداری می‌رسد.

سياوش امير مكري مديرعامل فرودگاه‌های كشور در نشست با نماينده و فرماندار نوشهر با اشاره به تائیدات وزير راه و شهرسازي در خصوص رفع موانع و مشكلات فرودگاه‌های استان مازندران، اظهار كرد: در اين راستا جلسات متعددي در ساري برگزار شد و تلاش مضاعف در جهت رفع معضلات فرودگاه‌های مازندران آغازشده است.

وي با اشاره به دو وظيفه شركت فرودگاه‌ها گفت : مديريت راهبردي و توسعه فرودگاه‌ها در راستاي خدمات بهتر به مردم و ارائه سرویس‌های هوانوردي و ايمني پرواز ازجمله وظايف است همچنين  در راستاي اجراي تكاليف نيز با توجه به تعريفي كه از زیرساخت فرودگاه به‌عنوان بنگاه اقتصادي پيچيده براي توسعه در چارچوب  کسب‌وکار در اين مسير می‌شود  اقدام شد.

  مديرعامل فرودگاه‌های كشور با اشاره به اجراي طرح جامع فرودگاهي استان ابراز كرد: در حال حاضر اين طرح در ساري به اتمام رسيد و در فرودگاه نوشهر و رامسر نيز در حال انجام است كه ارائه سرويس بهتر در اين طرح ديده می‌شود.

امير مكري با مثبت ارزيابي كردن اقدامات در فرودگاه نوشهر با اجراي چند پروژه تصريح كرد: توسعه ترمينال نوشهر با دو برابر فضا ظرف دو ماه آينده بهره‌برداری می‌رسد.

وي بابیان اينكه دستگاه D.VOR   در فرودگاه نوشهر به‌زودی عملياتي می‌شود، افزود: با اين دستگاه ديد ارتفاع عمودی و افقي افزایش‌یافته و بخش اعظم مشكلات فرودگاه نوشهر در روزهاي باراني كاهش می‌یابد.

مديرعامل فرودگاه‌های كشور با اشاره به اينكه آمادگي جهت  CIP و vip   در فرودگاه نوشهر وجود دارد، تأکید كرد: بايد همه موانع پروازي نوشهر برطرف شود.

اميرمكري بابیان اينكه در حال حاضر سالانه بيش از 80 ميليون مسافر از طريق فرودگاه‌های كشور جابجا می‌شوند، تصريح كرد: اين در حالي است كه تنها از 60 درصد فرودگاه‌ها كشور استفاده می‌شود زیرا ناوگان هوايي به‌اندازه ظرفيت فرودگاه‌های كشور نيست و نياز به تقويت ناوگان داریم.

وي ادامه داد: البته طي چند سال اخير تعدادي هواپيما خریداری‌شده و به ايران اير و بخش خصوصي افزوده است .

مديرعامل فرودگاه‌های كشور تأکید كرد: براي افزايش پروازهاي فرودگاه نوشهر بايد تلاش شود جاذبه‌های شهري آن براي شرکت‌ها افزايش يابد. 

* پروازی دیگر در نوشهر به دلیل نامساعد بودن هوا لغو نمی‌شود

قاسم احمدي لاشكي نماينده مردم نوشهر چالوس و كلاردشت نيز با اشاره به موانع پروازي در فرودگاه نوشهر گفت: همه تلاش مسئولان شهرستان بر اين است تا اين موانع برطرف شود تا طول پرواز فرودگاه افزايش يابد.

وي با تأکید بر تسريع پيمانكار در جهت اتمام پروژه توسعه فضاي ترمينال فرودگاه نوشهر اظهار كرد: سالن اين ترمينال گذشته بر اين درشان مردم نوشهر و مسافران نبود و توسعه آن می‌تواند تأثیر مثبتي داشته باشد.

احمدي بر عملياتي شدن هرچه سریع‌تر دستگاه دي وي او آر ( D.VOR ) در فرودگاه نوشهر تأکید كرد و گفت: اينكه در روزهاي باراني پروازهاي نوشهر به دليل نداشتن ديد كافي لغو شود جاي نگراني و تأسف دارد و زيبنده مردم نيست.

وي تصريح كرد: بايد از همه ظرفيت فرودگاه نوشهر به‌عنوان قدیمی‌ترین فرودگاه استان مازندران استفاده شود.