بهترین گلزنان لیگ دسته اول مهاجم نیستند!

لیگ دسته اول فوتبال در آستانه برگزاری هفته سیزدهم قرار دارد و رقابت برای کسب عنوان آقای گلی بین بازیکنان تیم‌های مختلف که مهاجم هم نیستند ادامه دارد. دوازده هفته از رقابت‌های لیگ دسته اول کشور با نظم و ترتیب خاصی پشت سر گذاشته شده است و در این هفته‌های سپری شده چند تیم توانسته‌اند […]

لیگ دسته اول فوتبال در آستانه برگزاری هفته سیزدهم قرار دارد و رقابت برای کسب عنوان آقای گلی بین بازیکنان تیم‌های مختلف که مهاجم هم نیستند ادامه دارد.

دوازده هفته از رقابت‌های لیگ دسته اول کشور با نظم و ترتیب خاصی پشت سر گذاشته شده است و در این هفته‌های سپری شده چند تیم توانسته‌اند حضورشان در کورس بالای جدول را تثبیت نمایند و تیم‌هایی هم هستند که از هفته‌های نخست تا به حال مشتری رده‌های پایین جدول بوده‌اند.

اگر نفت مسجد سلیمان، برق جدید شیراز و نساجی مازنداران را به دلیل نتایجی که گرفته‌اند جدی ترین مدعیان صعود تا این هفته بدانیم و تیم‌هایی مثل خونه به خونه، بادران، اکسین و مس کرمان را هم جدی ترین آلترناتیوهای جابجایی با این تیم‌ها دانسته و بیشترین شانس صعود را برای این چند تیم در نظر بگیریم، انتهای جدول هم چند مشتری ثابت از ابتدای فصل تاکنون داشته که راه آهن تهران از اصلی ترین آن‌ها است.

شهرداری تبریز، صبای قم، ایرانجوان بوشهر و آلومینیوم اراک هم از جمله تیم‌هایی هستند که خطر سقوط به دسته پایین تر آنها را به شدت تهدید می‌کند.

در ۱۲ هفته گذشته از رقابت‌های لیگ دسته اول مجموعا ۱۷۹ گل به ثمر رسیده که در این بین سهم تیم صدر نشین نفت مسجد سلیمان با ۱۸ گل زده بیش از سایر تیم‌ها است.

در بین بازیکنان نیز فرشید پاداش بازیکن تیم شهرداری ماهشهر با ۹ گل زده در ۱۲ بازی بهترین آمار گلزنی را به خود اختصاص داده تا نسبت به دیگران شانس بیشتری برای به دست آوردن عنوان آقای گلی لیگ دسته اول داشته باشد.

به گزارش مهر، حامد پاکدل و اویس کردجهان نیز دو بازیکن ۷ گله این مسابقات هستند که در تعقیب بازیکن شهرداری ماهشهر هستند. بعد از این سه بازیکن هم چند بازیکن ۵ گله و ۴ گله در جدول گلزنان برتر لیگ یک حضور دارند.

فرشید پاداش که آمار بسیار جالبی در گلزنی از خود به جای گذاشته، ذاتا یک مهاجم نیست و برای تیم شهرداری ماهشهر در پست وینگر بازی می‌کند. این وینگر سرعتی ماهشهری‌ها همه گل‌های خود را در جریان بازی زده است و تنها بازیکن لیگ یک است که در این فصل موفق به هت تریک شده است.

هرچند حامد پاکدل برای تیم ماشین سازی نقش مهاجم سایه و مهاجم دوم را ایفا می‌کند و در این پست توانسته ۷ گل در ۱۲ بازی برای تیمش به ثمر برساند، اما اویس کرد جهان دیگر بازیکن ۷ گله این مسابقات که در تیم پایین جدولی ایرانجوان بوشهر بازی می‌کند رسما یک مدافع است و در حالی در جدول گلزنان برتر لیگ یک در رده دوم قرار گرفته است که پست بازی او مدافع چپ است.

به این ترتیب باید گفت بهترین گلزنان لیگ یک مهاجم نیستند و بازیکنانی که در دیگر پست‌ها بازی می‌کنند در گلزنی از مهاجمان تیم‌های خود پیشی گرفته‌اند. نزدیک ترین بازیکن به خط حمله در بین گلزنان برتر لیگ یک حامد پاکدل است که او هم در پست مهاجم نوک برای تیمش بازی نمی‌کند.

*مصاف خونه به خونه و نساجی با تیم‌های قعرنشین

دو نماینده فوتبال مازندران در لیگ دسته یک فوتبال کشور این هفته با تیم‌های قعرنشین جدول مصاف می کنند.

در هفته سیزدهم لیگ دسته یک فوتبال باشگاه‌های کشور روز سه‌شنبه بیست‌وسوم آبان از ساعت 14 دو نماینده مازندران به مصاف حریفانی از قم و تبریز می‌روند که تیم‌های مدعی نساجی قائم‌شهر در خانه و خونه به خونه بابل در خارج از خانه به میدان می‌روند.شاگردان مهدی پاشازاده در تیم نساجی در حضور تماشاگران پرشورشان در ورزشگاه شهید وطنی قائم‌شهر از ساعت 14 میزبان تیم ته جدولی صبای قم هستند.در جدول رده‌بندی تیم نساجی با 23 امتیاز در رده سوم و صبای قم با 9 امتیاز شانزدهم است. همچنین جواد نکونام در تیم خونه‌به‌خونه بابل در یک بازی بیرون از خانه مهمان دیگر تیم قعرنشین شهرداری تبریز است.این بازی که به میزبانی شهر تبریز برگزار می‌شود، خونه‌به‌خونه بابل با 20 امتیاز در رده چهارم و شهرداری تبریز با هفت امتیاز در مکان هفدهم جای دارد.