بسته شدن پرونده طرح دریا با 47 غرقی در مازندران

مدیرکل پزشک قانونی مازندران گفت: از شروع تا پایان طرح دریا 47 نفر در سواحل دریای مازندران غرق شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تغییری نداشت. علی عباسی با اشاره به اینکه تعداد 44 نفر از غرق‌شدگان مرد و مابقی زن هستند، افزود: 85 درصد از غرق‌شدگان غیربومی هستند. به […]

مدیرکل پزشک قانونی مازندران گفت: از شروع تا پایان طرح دریا 47 نفر در سواحل دریای مازندران غرق شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تغییری نداشت.

علی عباسی با اشاره به اینکه تعداد 44 نفر از غرق‌شدگان مرد و مابقی زن هستند، افزود: 85 درصد از غرق‌شدگان غیربومی هستند.

به گفته وی، در اين مدت شهرستان‌های محمودآباد با 10، بابلسر و نوشهر هرکدام با 9، رامسر و عباس‌آباد هرکدام با 7 مورد به ترتیب بيشترين موارد مرگ ناشي از غرق‌شدگی و شهرهای ساری، تنکابن، جویبار گزارشی از غرق‌شدگی به ثبت نرسید.

مدیرکل پزشک قانونی مازندران ادامه داد: بر اساس گزارش ارجاعی از مراکز پزشکی قانونی از كل موارد غرق‌شدگي در چهارماهه (خرداد، تیر، مرداد، شهریور) امسال، 31 نفر در محدوده خارج طرح و 10 نفر بخش خصوصی، 4 نفر منطقه غیرقابل پوشش و 2 نفر هم داخل طرح جان‌باخته‌اند. بر اساس آمارها بیشترین ماهی که در آن غرق‌شدگی اتفاق افتاد به ترتیب مربوط به مردادماه با 18، شهریور با 14، تیر با 12 و خرداد با 3 مورد به ثبت رسید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر غرق‌شدگان در سنین 21 تا 30 سال با 17 نفر و کمترین غرقی بالای 61 با 3 غرقی هستند.

عباسی در پایان ضمن تأکید بر اینکه بیشتر اين افراد باوجود توصیه‌ها و هشدارهاي مكرر، محدوده‌های ایمن‌سازی نشده و خارج از طرح را براي شنا انتخاب كرده بودند در خصوص افرایش نیافتن آمار غرق‌شدگان گفت: بدون شک اطلاع‌رسانی و پیگیری‌های به‌موقع اصحاب رسانه اعم از صداوسیما، خبرگزاری‌ها و رسانه مجازی و حساسیت و حضور فعال و ارائه راهکارهای مناسب مسئولین استانی، استانداری، فرمانداری، شهرداری و… در افزایش نیافتن این آمار مثمر ثمر بود.