برگزیدگان نهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی معرفی شدند

برگزیدگان نهمین جشنواره کتاب‌خوانی شهرستان‌های ساری و میاندورود با برگزاری مراسم ویژه‌ای با حضور حسین حسن نژاد, معاون استاندار مازندران معرفی شدند. ‎ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در این مراسم گفت: سال گذشته مازندران با ۵۲ هزار اثر در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی یکی از چهار استان کشور ازنظر کمیت و کیفیت بود. آرزو ولیپور افزود: […]

برگزیدگان نهمین جشنواره کتاب‌خوانی شهرستان‌های ساری و میاندورود با برگزاری مراسم ویژه‌ای با حضور حسین حسن نژاد, معاون استاندار مازندران معرفی شدند. ‎

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در این مراسم گفت: سال گذشته مازندران با ۵۲ هزار اثر در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی یکی از چهار استان کشور ازنظر کمیت و کیفیت بود.

آرزو ولیپور افزود: در شرایطی که مردم به‌جای دغدغه مطالعاتی، دغدغه معیشتی دارند جمع‌کردن این تعداد در کنار هم و اجرای کار فرهنگی کار سختی بود. وی گفت: تعداد آثار امسال به ۹۲ هزار نفر رسید و ازنظر مشارکت در کشور، مازندران رتبه نخست را کسب کرد و چهار منتخب ملی هم در این جشنواره داریم.

این مسئول افزود: در دنیایی که فضای مجازی، حاکمیت دارد تقابل کتاب و مطالعه با فضای مجازی، آوردگاه نابرابری است اما ۷۲ درصد شرکت‌کنندگان از طریق فضای مجازی در این جشنواره شرکت کردند و فضای مجازی به خدمت فضای مطالعه آمد.

فضای مجازی در خدمت گسترش جشنواره کتاب‌خوانی رضوی

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نیز در این مراسم گفت: استفاده از فضای مجازی در گسترش جشنواره کتاب‌خوانی رضوی، نشان می‌دهد ابزار الکترونیکی می‌تواند فرصتی برای شناخت باشد.

حسین حسن‌نژاد اظهار کرد: کتاب، آیینه تفکر بشری است و از این دریای بی‌پایان دانش، در عرصه‌های مختلف بهره‌مند هستیم و از کسانی که خالق کتاب هستند باید قدردانی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: در مطالعه کتاب، چه‌بسا اندیشه جدیدی ایجاد کنیم اگرچه خود در ابتدا اندیشه دیگری است. این مسئول بابیان اینکه خلقت انسان به‌گونه‌ای است که می‌خواهیم بیشتر بدانیم، تصریح کرد: کتاب، فرصتی برای پاسخگویی به این نیاز است. حسن‌نژاد ادامه داد: هر کاری که موجب ارتقای فرهنگ مطالعه شود اقدام پسندیده‌ای است و دانستن با ابزار مذهبی، دینی و عرفانی به آرامش روح کمک می‌کند.

وی اظهار کرد: جشنواره رضوی برای افزایش سطح مطالعه و زمینه‌سازی ارادت بیشتر به امام رضا (ع) اقدامی قابل قدردانی است. وی بابیان اینکه تعداد شرکت‌کنندگان جشنواره رضوی از سال ۹۵ از تعداد ۲۳۸ هزار نفر شرکت‌کننده به یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسیده، گفت: پیام این افزایش آمار این است که فرهنگ مطالعه افزایش‌یافته و جشنواره جذابیت‌هایی داشته که افراد بیشتری را جذب کرده و بخش عمده این جذابیت به نام مبارک امام رضا (ع) است.

* فرهنگ کتاب‌خوانی در هر جامعه‌ای نیازمند برنامه‌های مستمر

رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان ساری هم گفت: فرهنگ کتاب‌خوانی در هر جامعه‌ای نیازمند برنامه‌های مستمر است. ابوذر علیزاده افزود: در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی سال گذشته سه هزار و ۲۰۰ نفر  شرکت کردند و امسال این آمار به هفت هزار و ۵۰۰ نفر رسیده و با رشد ۲.۵ برابری مواجه است. وی گفت: دستگاه‌های فرهنگی و مراکز علمی و آموزشی  مشارکت خوبی در برگزاری این جشنواره داشتند.

محمدمهدی مرادی، ماتینا مرادی، صغری درزی، سیده محبوبه نبیان، مبینا منصوری، افسانه جعفری، امینه محمدنژاد، سید الهام یوسفی، علی اصغر محمدی، محمد احسان خورشیدی، فاطمه افضلی، ساری اسفندیاری، تهمینه اسکندری، مریم هدایتی، علی عادلی‌فرد، الهه رضایی، سمیه اسماعیلی، علیرضا آهنگری، ابوالفضل ایلایی، رقیه جعفری، نیوشا مختاری، زهرا بابایی للـهمرزی، امیر عمویی، فاطمه نادری، سیده مریم حسینی، امیررضا نصرالله‌زاده، زهرا محمدی و زهرا خانلری نفرات برگزیده این جشنواره بودند.

گفتنی است، در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی سال گذشته سه هزار و ۲۰۰ نفر  شرکت کردند و امسال این آمار به هفت هزار و ۵۰۰ نفر رسیده و با رشد ۲.۵ برابری مواجه است. دستگاه‌های فرهنگی و مراکز علمی و آموزشی  مشارکت خوبی در برگزاری این جشنواره داشتند.