برگزاری ۲۰ عنوان برنامه در فریدونکنار هم‌زمان با دهه کرامت

فریدونکنار-خبرنگار حرف: مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی فریدونکنار از برگزاری ۲۰ عنوان برنامه در این شهرستان به مناسبت دهه کرامت خبر داد. مهدی آزادی با اشاره به گرامیداشت دهه کرامت اظهار کرد: همان‌طور که امام رضا(ع) توجه به محرومان و مستضعفان را توصیه کرده‌اند، یکی از اهداف تشکیل دفاتر خادمیاران در سطح استان‌ها و […]

فریدونکنار-خبرنگار حرف: مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی فریدونکنار از برگزاری ۲۰ عنوان برنامه در این شهرستان به مناسبت دهه کرامت خبر داد.

مهدی آزادی با اشاره به گرامیداشت دهه کرامت اظهار کرد: همان‌طور که امام رضا(ع) توجه به محرومان و مستضعفان را توصیه کرده‌اند، یکی از اهداف تشکیل دفاتر خادمیاران در سطح استان‌ها و شهرستان شناسایی محرومان و کمک‌رسانی به آن‌ها است.

وی با اشاره به اینکه دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی فریدونکنار در آذرماه سال ۹۶ تا سیس شده است، خاطرنشان کرد: جذب و سازمان‌دهی خادمیاران، امداد مستضعفان، وقف و نذورات، فرهنگی، روابط عمومی و بانوان به‌عنوان واحدهای دفتر نمایندگی درحال فعالیت هستند.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی فریدونکنار تصریح کرد: در فریدونکنار ۴۰۷ نفر برای خادمی حرم امام رضا(ع) ثبت‌نام کرده‌اند که از این میزان ۳۵۰ نفر آموزش‌های لازم را فراگرفته و درحال حاضر ۲۰۰ نفر از فریدونکنار شیفت حرم دارند.

آزادی بابیان شرایط ثبت‌نام برای عضویت به‌عنوان خادمیار حرم رضوی گفت: شرایط ثبت‌نام برای خادمیاری بانوان دارا بودن مدرک تحصیلی دیپلم و آقایان دارا بودن سواد خواندن و نوشتن است و همچنین ازنظر سنی داوطلب خادمیاری باید حداقل ۲۰ و حداکثر ۶۰ سال داشته باشد که پس از ثبت‌نام، گزینش، آموزش و امتحان در صورت قبولی و تائید به‌صورت شیفت حرم خدمت می‌کنند.

وی یادآور شد: از ابتدای تأسیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی فریدونکنار، مبلغی به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان سبد کالا از دفتر نمایندگی و اعزام کاروان از سوی خیران، همچنین اعزام ۱۳ کاروان زائر اولی به مشهد مقدس، پرداخت وام کم‌بهره به ۱۵ نوعروس که امسال هم ۱۰ نفر برای این امر پرداخت می‌شود، پرداخت ۲۵ میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی برای سیل‌زدگان توسط خیران و اعزام ۱۴ نفر در قالب گروه‌های جهادی برای کمک به سیل‌زدگان انجام‌شده است.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی فریدونکنار از برگزاری ۲۰ عنوان برنامه در این شهرستان به مناسبت دهه کرامت خبر داد و اظهار کرد: همایش خواهران و تشویق خادمیاران دختر، مجمع عمومی خادمیاران و حضور در نماز جمعه، دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی بقاع متبرکه، حضور خادمان حرم امام رضا(ع) با پرچم متبرک به ضریح، ایجاد بازارچه رضوی، ایستگاه سلامت در روستای منقارپی و برگزاری کاروان شادی در روز ولادت امام رضا(ع) در سطح شهر از مهم‌ترین برنامه‌های دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی فریدونکنار به مناسبت دهه کرامت است.

آزادی با اشاره به برنامه حضور خادمان حرم رضوی در شهرستان فریدونکنار خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه از ساعت ۷:۳۰ دقیقه مراسم استقبال از خادمین حرم امام رضا(ع) که حامل پرچم متبرک به ضریح رضوی هستند از مصلی نمازجمعه آغاز و در ساعت ۸:۳۰ دقیقه خادمین در گلزار شهدای تکیه معصوم‌زاده حضور پیدا می‌کنند، پس از آن در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌ای اجرا می‌شود، سپس ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه تا ۱۲:۳۰ دقیقه برنامه‌ای ویژه بانوان در روستای فرم برگزار است.

آزادی بابیان اینکه خادمان حرم امام رضا(ع) و پرچم متبرک به ضریح بعدازظهر هم در فریدونکنار حضور دارند، ادامه داد: حضور در بیمارستان امام خمینی(ره) و عیادت از بیماران، دیدار با خانواده شهید مدافع حرم عابدینی و شهید دوران دفاع مقدس میررمضانی از دیگر برنامه‌هایی است که در بعدازظهر صورت می‌گیرد و از ساعت ۱۸ ایستگاه صلواتی و بازارچه خیریه مقابل دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی و برنامه پایانی هم با عنوان جشن زیر سایه خورشید بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد ولیعصر(عج) با حضور خادمان و خادمیاران برگزار می‌شود.