برگزاری همزمان جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت در ساری

دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» همزمان با تهران در ساری نیز برگزار خواهد شد. به گزارش حرف به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ، امسال شهرهای ساری، اصفهان، بوشهر، تبریز، و شیراز، میزبان دوازدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت خواهند بود تا علاقمندان سینمای مستند در این شهرها، […]

photo_2018-11-18_05-19-46
دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» همزمان با تهران در ساری نیز برگزار خواهد شد.
به گزارش حرف به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ، امسال شهرهای ساری، اصفهان، بوشهر، تبریز، و شیراز، میزبان دوازدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت خواهند بود تا علاقمندان سینمای مستند در این شهرها، بصورت همزمان تماشاگر آثار منتخبی از جشنواره سینماحقیقت باشند.
سالن‌ نمایش فیلم‌های منتخب سینماحقیقت در شهرهای یادشده، به این شرح است: سالن حوزه هنری مازندران (ساری)، سالن نمایش سوره (اصفهان)، سینمای شهید آوینی (بوشهر)، پردیس سینمایی ستاره‌باران (تبریز)، ، پردیس سینمایی گلستان (شیراز)
این آثار در فاصله روزهای ١٨ تا ٢٥ آذرماه ٩٧ که دوازدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت در پردیس سینمایی «چارسو» شهر تهران برگزار می‌گردد، در استان‌های مذکور به نمایش عمومی گذاشته می‌شوند.
جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی وزارت ارشاد برگزار می‌شود.
بازنمايی تاریخ و فرهنگ جامعه‌ی ايرانی- اسلامی؛ صيانت از هويت ملی مبتنی بر انگاره‌های دينی و ايرانی؛ تقويت سينمای مستند خلاق ايران؛ بيان نسبت سينمای مستند با واقعيت‌های اجتماعی؛ آشنايی فيلمسازان كشور با تحولات نوين سينمای مستند جهان؛ توجه به اهمیت اقتصاد سینمای مستند با تاکید بر رفع موانع تولید، توزیع و نمایش این آثار در عرصه‌های داخلی و خارجی، از اصول و اهداف این جشنواره است.