برگزاری نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی نوشهر

    نوشهر-خبرنگار حرف اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نوشهر در سال ۹۷ به ریاست امام جمعه و با حضور مسئولان ذیربط برگزار شد. حجت الاسلام مشایخ، امام جمعه نوشهر در این جلسه گفت؛ برخورد قانونی با دستگاه هایی که در خصوص حضور و اجرا کردن مصوبات شورای فرهنگ عمومی کوتاهی می‌کنند، الزامی است. […]

IMG_20180530_111802

 

 

نوشهر-خبرنگار حرف

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نوشهر در سال ۹۷ به ریاست امام جمعه و با حضور مسئولان ذیربط برگزار شد.

حجت الاسلام مشایخ، امام جمعه نوشهر در این جلسه گفت؛ برخورد قانونی با دستگاه هایی که در خصوص حضور و اجرا کردن مصوبات شورای فرهنگ عمومی کوتاهی می‌کنند، الزامی است.

وی در ادامه بیان داشت: اطلاعات واحد‌های تولیدی و کارخانجات فعال، نیمه فعال و تعطیل شهرستان به این شورا داده شود تا در خصوص مباحث حمایتی آنها تصمیم گیری شود.

امام جمعه نوشهر اظهار داشت: ادارات و دستگاه های دولتی و حکومتی ملزم به استفاده از کالای ایرانی باشند تا بتوانیم با گسترش این فرهنگ مردم را به این امر ترغیب کنیم.

وی تصریح کرد: ایجاد فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی و باور کالای ایرانی نیازمند توجه جدی در بخش آموزش و پرورش به کودکان و نوجوانان است.

مشایخ در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امام خمینی (ره) معمار و معیار انقلاب اسلامی است و مراسم سالگرد ارتحال ایشان بایستی به نحو شایسته ای برگزار شود.

وی گفت: امروز در بحث اقتصاد مقاومتی هرچه داریم حاصل آموزه های امام راحل است و اندیشه و تفکر امام در استفاده از ظرفیتهای داخلی برای کوتاه شدن دست بیگانگان بوده است.

در ادامه حجت الاسلام مختاری،رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر و دبیر این شورا بیان داشت:

شورای فرهنگ عمومی از مهمترین جلسات کشور محسوب می شود که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، بدین جهت باید بسیار جدی گرفته شود و مصوبات آن لازم الاجراست.

وی افزود: حمایت از کالای داخلی و ایجاد باور در بین مردم و مصرف کنندگان از اصلی ترین برنامه های سال‌جاری است.

مختاری همچنین گفت: با توجه به نزدیک بودن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بایستی اندیشه، تفکر و راه امام راحل را در جامعه بسط داد.

در ادامه جمیله هاشمی، نائب رئیس شورای شهر نوشهر نیز بیان داشت:

تمامی برنامه های اجرایی نیازمند پیوست فرهنگی هستند و بدون آن تاثیرگذار نخواهند بود، نقش فرهنگ در حمایت از کالای ایرانی نیز غیر قابل انکار است.

وی خاطر نشان کرد: امروز تولیدات ملی و گسترش مصرف آن ، نیازمند عزم و اراده ملی است و همه دستگاه ها، مردم و رسانه ها بایستی مشارکت داشته باشند.

هاشمی تصریح کرد: با بالا بردن انگیزه در تولیدکنندگان داخلی و ایجاد ترغیب با تسهیلات و مزایای مختلف، نسبت به ارتقای کیفیت کالاهای داخلی اقدام شود تا مردم نیز به خرید آن ترغیب شوند.

نائب رییس شورای شهر نوشهر بیان داشت: بودجه های دستگاه ها و نهادها در بخش اطلاع رسانی و فرهنگ سازی ضعیف و بعضاً صفر است، این مسئله باعث شده با مشکلات متعددی در این زمینه مواجه شویم.