برگزاری مراسم روز جهانی شیر در دو شهر مازندران/ مصرف شیر درایران روند نزولی دارد

بازرس انجمن صنایع غذایی، دارویی مازندران و دبیر برگزاری روز جهانی شیر گفت: مصرف شیر درایران روند نزولی دارد. به گزارش حرف، بهرام حسین زاده در حاشیه مراسم روز جهانی شیر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه انجمن صنایع غذایی به مناسبت این روز و به منظور ترویج و توسعه فرهنگ مصرف شیر بین […]

بازرس انجمن صنایع غذایی، دارویی مازندران و دبیر برگزاری روز جهانی شیر گفت: مصرف شیر درایران روند نزولی دارد.

به گزارش حرف، بهرام حسین زاده در حاشیه مراسم روز جهانی شیر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه انجمن صنایع غذایی به مناسبت این روز و به منظور ترویج و توسعه فرهنگ مصرف شیر بین خانواده‌ها برای چهارمین سال پیاپی به توزیع شیر رایگان پرداخت؛ گفت: هر ساله به مناسبت روز جهانی شیر در اول ژوئن این مراسم در آمل و ساری و برخی شهرستان های استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه امسال برنامه‌های انجمن براساس عنوان روز جهانی شیر در سازمان فائو به شکل هفتگی درآمده است، اظهار کرد: مراسم در کنار برگزاری موسیقی زنده و  سخنران کارشناس، توزیع انواع تهیه غذا با شیر انجام شد، این توزیع با تعامل واحدهای تولیدی فرآورده‌های لبنی هراز، گلا، صللح، کاله و دوما بوده است.

بازرس انجمن صنایع غذایی مازندران با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت مصرف شیر برای استحکام بخشی استخوان کودکان، انجمن از تعامل و ورود سایر واحدهای تولیدی دیگر شهرستان های استان برای توزیع رایگان به شهرهای مازندران استقبال می کند، تصریح کرد: امسال شیر و سایر لبنیات در دو شهرستان آمل و ساری توزیع شد.

حسین زاده با اعلام اینکه براساس بررسی کارشناسانه مصرف معادل لبنیات، شیر در ایران سالانه باید 270 کیلوگرم باشد که اکنون این مصرف زیر 70 کیلوگرم می رسد و این بین خانواده‌های ایرانی مناسب نیست در حالی که این مصرف سالانه در اروپا 370 کیلوگرم است، تصریح کرد: متاسفانه مصرف شیر در ایران سیر نزولی دارد.

دبیر برگزاری مراسم روز جهانی شیر در مازندران بیان کرد: جهت توسعه و ترویج مصرف لبنیات به خصوص شیر نیاز هست تا دولت به طور جدی ورود یابد و به مناسبت روز جهانی به تشکیل ستاد بپردازد که تاکنون این اتفاق در کشور نیافتاده است.