برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در اسفند ماه

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در اسفندماه سالجاری اظهار داشت :این آزمون در سال جاری در 3 گروه امتحانی و در قالب 18 رشته شامل: گروه حفظ قرآن کریم با 8 رشته-گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم […]

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در اسفندماه سالجاری اظهار داشت :این آزمون در سال جاری در 3 گروه امتحانی و در قالب 18 رشته شامل: گروه حفظ قرآن کریم با 8 رشته-گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم با 7 رشته ,  گروه آموزشهای الکترونیکی با 3 رشته؛ به شرح ذیل می باشد.

سید ابراهیم حسینی در ادامه افزود : این آزمون در سال جاری با مشارکت چهار دستگاه و سازمان]معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، شبکه قرآن و معارف سازمان صدا و سیما [ برگزار خواهد شد. وی یادآور شد :  آغاز ثبت نام در آزمون از تاریخ 10/10/97 لغایت 5/11/97 می باشد .. همچنین زمان برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم  برای بخش رشته های کتبی روز پنجشنبه 9 اسفند ماه و برای بخش شفاهی 11 تا 23 اسفند ماه در نظر گرفته شده است

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد : همچون سالیان گذشته به مؤسسات قرآنی که قرآن آموزان آنها در هر یک از رشته های آزمون موفق به کسب نمره قبولی شوند سرانه حمایت آموزشی تعلق خواهد گرفت.

حسینی خاطرنشان کرد :طرح حفظ جزء سی قرآن کریم با محوریت طرح بشارت 1452 ، رشته حفظ جزء 30 به عنوان آزمون سال جاری در نظر گرفته شده است که جوایز ویژه برای این رشته در نظر گرفته شده است  . وی افزود : آزمون  حفظ جزء 30 قرآن کریم برای گروه سنی دانش آموزان به وزارت آموزش و پرورش واگذار گردید.

در انتها سید حسینی اعلام نمود :  شرکت در تمامی رشته های آزمون برای کلیه داوطلبان مرد  زن ، بدون هرگونه محدودیت سنی ، آزاد می باشد.