بروکرواسی اداری مانع بزرگ گردشگری دریایی

ساری – خبرنگار حرف: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران بروکراسی اداری را بزرگترین مانع اجرا و رونق گردشگری دریایی در مازندران اعلام کرد. سیف‌ا… فرزانه در مراسم معارفه‌اش که با حضور مقامات کشوری، استانی و دلاور بزگ نیا مدیرکل سابق انجام شد، با بیان اینکه سرمایه‌گذاران آمادگی اجرای طرح های گردشگری دریایی […]

1-1

ساری – خبرنگار حرف: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران بروکراسی اداری را بزرگترین مانع اجرا و رونق گردشگری دریایی در مازندران اعلام کرد.

سیف‌ا… فرزانه در مراسم معارفه‌اش که با حضور مقامات کشوری، استانی و دلاور بزگ نیا مدیرکل سابق انجام شد، با بیان اینکه سرمایه‌گذاران آمادگی اجرای طرح های گردشگری دریایی و حتی خرید و تجهیز کشتی کروز را دارند، افزود: انتظار داریم که دستگاه های دولتی همکاری لازم را نسبت به اجرای طرح های گردشگری دریایی انجام دهند تا شاهد اشتغال زایی در این حوزه باشیم.

وی توجه بر گردشگری ورزشی و فرهنگی را با نگاه اقتصادی تاکید کرد و اظهار داشت: از طرح های بومگردی که استقبال خوبی شده مهاجرت معکوس به روستاست ولی در نهایت طرح های گردشگری نیازمند همراهی ویژه بانکها است زیرا سرمایه گذاران و کارآفرینان در مواقع نیاز با یک نه بزرگ موجه می شوند.فرزانه یکی از مشکلات سازمان را ادغام صورت گرفته در این سازمان اعلام کرد و گفت: 90 درصد اعتبارات صرف حقوق پرسنل می شود که سازمان را دچار چالش نموده است.

* همکاری تهران و مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری و سابق مازندران نیز که در حال حاضر مدیرکل تهران شده است، در مراسم تودیع‌اش با اشاره به اینکه مفهوم خدمت عمومی همین است که روزی تحویل می گیریم و روزی هم تحویل می دهیم، گفت: بواسطه ارتباط فرهنگی مازندران و تهران،می‌توانیم برنامه های مشترک اجرا کنیم. دلاور بزرگ نیا تصریح کرد: بعنوان مثال کاروانسرای گدوک یک اثر تاریخی است که از احیای ان غفلت کردیم و دو اداره کل تهران و مازندران می توانند برنامه مشترکی برای احیای این اثر تاریخی ارزشمند داشته باشند. وی اسلامی استاندار مازندران را مدیری علاقه‌مند و آگاه به حوزه گردشگری دانست و اظهار داشت: پیگیری ها و برنامه های استاندار ظرفیت مناسبی برای رشد سریعتر گردشگری استان است.

معاون عمرانی استانداری مازندران نیز در این مراسم حضور میلیونی گردشگران در همه فصول سال در نقاط مختلف استان را نشان دهنده خدمات ملی مازندران اعلام کرد و گفت: نمی توان سفر مردم را برای زمان های خاص مدیریت کرد چون تصمیم نهایی را مردم می گیرند بنابراین  برای ارائه این حجم خدمات تلاش های بیشتری را دستگاه های دولتی داشتند. علی نبییان ادامه داد: بهبود محورهای مواصلاتی و کاهش ترافیک ورودی و خروجی استان یکی از این خدمات خاص است.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این مراسم با بیان اینکه چهار فصل بودن ایران، صنایع دستی و فرهنگ از ظرفیت های گردشگری ایران است که مازندران جایگاه ویژه ای در ان دارد، گفت: کمتر منطقه ای در دنیا یافت می شود که همه شاخص های گردشگری را نظیر مازندران داشته باشد. احمد دانیالی در خصوص افزایش بودجه صنعت گردشگری استان نیز گفت: زیرساخت و بودجه مهم است ولی ابتدا فرهنگ‌سازی در حوزه گردشگری جامعه نیاز رشد صنعت گردشگری است. به گفته وی، گردشگری دریایی از پتانسیل های استان است که امیدوارم در دوره اسلامی استاندار مازندران این مقوله راه اندازی شود.