برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا اعلام شد

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران برنامه‌های بنیاد شهید استان به مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا را تشریح كرد.عباسعلی رضایی با گرامی‌داشت یاد و خاطره 10 هزار و 400 شهید والامقام استان مازندران، شهدای مدافعان حرم اظهار کرد: شهدا حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و امروز قدردانی از شهیدان و استمرار […]

3

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران برنامه‌های بنیاد شهید استان به مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا را تشریح كرد.عباسعلی رضایی با گرامی‌داشت یاد و خاطره 10 هزار و 400 شهید والامقام استان مازندران، شهدای مدافعان حرم اظهار کرد: شهدا حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و امروز قدردانی از شهیدان و استمرار راه شهدا، وظیفه‌ای ملی و همگانی است.رضایی ادامه داد: برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا از 16 اسفند لغایت 22 اسفند همزمان با سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با هدف تکریم و ارج نهادن به مقام والای مردان آسمانی و راست قامتان جاودانه تاریخ در استان برگزار می‌شود.

وی به روز شمار برنامه‌های 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا در مازندران اشاره کرد و افزود: در پانزدهم اسفند ماه با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی استان و مسؤولان ادارات، به نام هر شهید در استان نهال غرس شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: علاوه بر آن دیدار، عیادت، تجلیل و تکریم از خانواده‌های معظم شهدا با هماهنگی ائمه جمعه ، فرمانداران و سایر مسؤولان از روز گذشته در سطح استان آغاز شده است.

این مسؤول با اشاره به نواختن زنگ ایثار و شهادت در مدارس استان اظهار کرد: مسابقه انشاء‌نویسی با موضوع شهید و شهادت، غرس نهال به یاد 350 شهید فریدونکنار، اعزام پیام‌آوران ایثار به مدارس جهت روایت‌گری، سخنرانی ائمه جماعات در مساجد با موضوع شهید، تقدیر از دانش‌آموزان ممتاز شاهد و ایثارگر را از برنامه‌های دومین روز بزرگداشت شهدا برشمرد.

رضایی با بیان اینکه در سومین روز بزرگداشت شهدا 12 برنامه در استان اجرا می‌شود، تصریح کرد: بازگشایی گلزار شهدای روستای ورند کلیجانرستاق، عطر افشانی و غبارروبی مزار شهدای، زیارت عاشورا در نمازخانه‌های بنیاد مازندران، کلاس آموزشی نقش نماز در میان زوج‌های جوان، برگزاری مراسم جشن تولد شهدای زمستان، غرس نهال، همایش روز زن و تجلیل از مادران و همسران شهدا… از مهم‌ترین این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

وی با اشاره به چهارمین روز بزرگداشت شهدا اظهار کرد: براساس هماهنگی صورت گرفته با دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان، ائمه جمعه بخشی از سخنرانی خود را در خطبه‌های نماز جمعه درباره ایثار و شهادت و تجلیل از مقام شامخ شهدا اختصاص خواهند داد.مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران بیان کرد: همایش پیاده‌روی، سخنرانی رؤسای بنیادها پیش از خطبه نماز جمعه، دعای ندبه دیدار از مادران و همسران شهدا،…از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید مازندران در این روز محسوب می‌شود.این مسؤول ادامه داد: روز شنبه 19 اسفندماه از خانواده‌های معظم شهدا که تاریخ تولدشان در اسفند ماه بوده، دیدار و از آنان تجلیل به عمل می‌شود.

رضایی خاطرنشان کرد: ارسال فایل صوتی بزرگداشت روز شهدا به عموم تلفن‌های شهری، تجلیل از مادران و همسران شهید عباس‌آباد، مراسم پاسداشت شهدای شهرستان از دیگر برنامه‌های این روز به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: در روز یکشنبه بیستم اسفند ماه غرس نهال به یاد 1100 شهید ساری، افتتاح گلزار شهدای پایین رودپشت ساری، برگزاری مسابقات دارت و تیراندازی ،…انجام می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی، یادواره شهدای سیدمحله، دیدار از خانواده‌های معظم شهدای کارمند، دیدار از خانواده‌های شهدای همکار، برگزاری همایش قرآنی را از برنامه بنیاد شهید استان در 21 اسفند برشمرد.

این مسؤول با اشاره به برنامه محوری بنیاد شهید استان در 22 اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و روز بزرگداشت شهدا گفت: مراسم تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم، شهیده‌ها، جوان و پیرترین شهید شهرستان‌ها و سه شهیدی به همت بنیاد مازندران برگزار می‌شود.

رضایی افزود: خاطره‌گویی، تجدید میثاق مسئولان دستگاههای اجرایی استان با شهدا در گلزار شهدای ملامجدالدین ساری، جشن تولد شهدای زمستان در سوادکوه شمالی، برگزاری مسابقات تیراندازی، مسابقه ورزشی تنیس روی میز کارکنان، بازدید دانش‌آموزان مدارس از موزه شهدای تنکابن و آمل، افتتاح گلزار شهدای بربری خیل آمل، اعزام خانواده‌های معظم شهدا به مشهد مقدس، برپایی نمایشگاه عکس شهدا… در 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا صورت می‌گیرد.

وی از همه مدیران دستگاه‌های استان مازندران خواست تا برنامه‌های 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا را پر رنگ کرده و در ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنند.