بررسی جدیدترین تفاهم نامه تجاری اقتصادی مازندران؛ سامارا؛ شریک تازه

“الکسیت پ پو” صبح 21آذرماه در صدر یک هیات تجاری با فعالان اقتصادی و مسئولان حوزه اقتصادی مازندران در محل اتاق بازرگانی مازندران دیدن کرد. وی در این نشست به طور رسمی از هیات تجاری مازندران برای بازدید از ظرفیت های تجاری، تولیدات صنعتی و کشاورزی استان سامارای دعوت کرد. همچنین فعالان تجاری و حوزه […]

“الکسیت پ پو” صبح 21آذرماه در صدر یک هیات تجاری با فعالان اقتصادی و مسئولان حوزه اقتصادی مازندران در محل اتاق بازرگانی مازندران دیدن کرد. وی در این نشست به طور رسمی از هیات تجاری مازندران برای بازدید از ظرفیت های تجاری، تولیدات صنعتی و کشاورزی استان سامارای دعوت کرد.

همچنین فعالان تجاری و حوزه اقتصادی همراه نیز از مسئولان و تجار مازندران برای بازدید از واحدهای تولیدی آنان دعوت کردند. گفتنی است سفر هیات تجاری استان سامارا روسیه ۲ روزه بوده و با بخش های تولیدی و کشاورزی مازندران دیدن خواهند کرد.

استان سامارا یکی از واحدهای فدرالی فدراسیون روسیه است که در ناحیه فدرالی ولگا قرار گرفته و مرکز آن شهر سامارا است. جمعیت این استان در حال حاضر همانند مازندران بوده و به بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر می رسد.

۱۵ درصد تجارت خارجی کشور روسیه را سامارای انجام می دهد و این منطقه از لحاظ معادن ، نیروی کار، کشاورزی و صنعت بسیار قوی است و جزو ۱۰ منطقه برتر فدراسیون روسیه است .

این استان دارای ۲۲ هزار نیروی متخصص فعال است و یکی از ۱۰ دانشگاه برتر کشور روسیه در این استان قرار دارد.

همچنین منطقه سامارا مهم ترین کارخانجات ساخت موشک های فضا پیما و محصولات استفاده شده در صنعت فضایی دارد.  این استان در سال بیش از ۲ میلیارد دلار محصولات شیمیایی تولید می کند که مهمترین آن گاز آمونیاک است که شامل ۱۰ درصد کل آمونیاک مصرفی دنیا را شامل می شود.

سامارا همچنین از نظر حمل و نقل دارای موقعیت استراتژیک است و به نوعی شاهراه ارتباطی فدراسیون روسیه محسوب می شود. همچنین این استان مسیر ترانزیت چین به اروپا است. عمده ترین تولیدات استان سامارا شامل غلات، مواد معدنی، صنایع فضایی است.

هیات تجاری استان سامارای فدراسیون روسیه به رهبری نایب رییس اتاق بازرگانی این استان در سفری ۲ روزه چهارشنبه وارد استان مازندران شد و پنجشنبه با هیات‌های تجاری مازندران دیدن کرد.

در کنار بازدید از واحدهای تولیدی و ظرفیت های تجاری مازندران، اتاق بازرگانی استان سامارا با اتاق بازرگانی مازندران صبح امروز در زمینه تعمیق روابط تجاری تفاهم نامه امضا کرد.

این تفاهم‌نامه در زمینه کشاورزی، تولیدات صنعتی، مواد غذایی و علمی است که با هدف افزایش زمینه همکاری تجاری بیشتر ۲ استان انجام شد.

مازندران و سامارا در آینده تجاری  ایران و روسیه حرف خواهند داشت

به گزارش ایرنا، نایب رییس اتاق بازرگانی استان سامارای روسیه با اشاره به اینکه ۲ استان مازندران و سامارا در صنعت و کشاورزی بسیار قوی هستند، افزود: تجارت این۲ استان نقش تعیین کننده در روابط اقتصادی روسیه و ایران ایفا خواهد کرد.

“الکسیپ پو” روز پنجشنبه در نشست هیات تجاری استان سامارا فدراسیون روسیه در مرکز استان مازندران، اظهار داشت: هدف ما از حضور در مازندران افزایش روابط تجاری و بر طرف کردن نیازهای تجاری دوطرف است.

وی با اشاره به اینکه انتخاب مازندران به عنوان مقصد تجاری یک رخداد اتفاقی نیست، افزود: می دانیم استان مازندران یکی از استان های قوی کشور ایران است که از لحاظ کشاورزی و صنایع بسیار قدرتمند و برخوردار است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان سامارا مهم ترین هدف خود از این سفر را تقویت روابط تجاری بین المللی عنوان کرد و گفت: امسال با کشورهایی همچون اسلوانی، چین، هند، سوئیس و قزاقستان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردیم.

الکسیپ همچنین افزود: ما به همراه خود فعالین اقتصادی استان سامارای را آوردیم که در زمینه صنایع، کشاورزی و تولیدات شیمیایی و معدنی فعالیت می کنند. وی ارتقای روابط تجاری میان مازندران و سامارا را یکی از اولویت های استان خود عنوان کرد و اظهار داشت: تقویت روابط تجاری مازندران و سامارا پل ارتقای روابط تجاری ۲ کشور است