برخورد جدی با خرید و فروش آراء در انتخابات

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی از برخورد جدی با هرگونه خرید و فروش آراء در انتخابات شوراهای شهر و روستا تأکید کرد. قاسم احمدی‌لاشکی در نشست هم‌اندیشی با اعضای هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا، فرمانداران شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت، بخشداران تابعه و مسؤولان مربوطه با اشاره […]

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی از برخورد جدی با هرگونه خرید و فروش آراء در انتخابات شوراهای شهر و روستا تأکید کرد.

قاسم احمدی‌لاشکی در نشست هم‌اندیشی با اعضای هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا، فرمانداران شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت، بخشداران تابعه و مسؤولان مربوطه با اشاره به اینکه این نشست با محوریت انتخابات پیش‌روی شهرها و روستاها برگزار شد، اظهار کرد: باید در کنار بهتر اجرا شدن انتخابات برابر قانون گام برداریم.

وی افزود: براساس تجربه‌ای که از گذشته داریم برخی حرکت‌ها موجب رنجش خاطر مردم شد و نگرانی‌هایی را درباره تخلفات احتمالی گوشزد می‌کردند.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به‌عنوان ناظر انتخابات باید سلامت انتخابات را تأیید کنیم و هیأت اجرایی نیز کار اجرا را انجام دهد و این نشست در راستای سلامت انتخابات و برخورد با متخلفان در انتخابات آینده برگزار شد.

این مسؤول با اشاره به با توجه به شعار سال، پیشنهاداتی هم مبنی بر اینکه فشار کمتری به کاندیداها بیاید و این طور نباشد که آنهایی که پول دارند کنار گذاشته شوند و فقط آنهایی که پول دارند بتوانند کاندیدا شوند، گفت: این موضوع  با روح انقلاب و رسالت نظام ما منافات دارد و به همین خاطر بنا را بر این گذاشتیم تا شورای تأمین شهرستان تدبیر کند و راهکارهای منطقی و قابل اجرا پیدا کنند و از هر کاری که تخلفات انتخابات را افزایش می‌دهد باید پیشگیری شود.

احمدی‌لاشکی تصریح کرد: یکی از پیشنهادات این است که به کسی اجازه داده نشود در زمان رأی دادن، تلفن همراهش را به داخل فضای محل استقرار صندوق‌های اخذ رأی ببرد چرا گاهی تخلفات از این ناحیه می‌تواند اتفاق بیفتد.

وی با تأکید بر اینکه با جدیت در بحث خرید و فروش آراء و دیگر تخلفات انتخاباتی برخورد می‌شود، اظهار کرد:‌ در زمینه تأیید صلاحیت‌ها با هیچ فردی تعارفی ندارم و در همین جلسه  با رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی تماس گرفتم و متذکر شدم در بحث تأیید صلاحیت‌ها آنچه که در اینجا اعلام شد باید همین لحاظ شود به طوری که اگر کسی در شهرستان تأیید نشد، نباید در تهران نتیجه تغییر کند و تأیید صلاحیت بگیرد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی آشکارا از بکارگیری ابزار پول در انتخابات شوراهای شهر و روستا برای کسب آرا به زبان می‌آورند و این خطر است، تأکید کرد: با کسانی که قصد دارند با ابزار پول وارد عرصه انتخابات شوراهای شهر و روستا شوند و انتخابات را تحت تأثیر قرار دهند مقابله می‌کنیم.

این مسؤول افزود: اگر در صندوقی از صندوق‌های آراء انتخابات شوراهای شهر و روستا تخلفی محرز شود حتماً آن صندوق را ابطال اعلام می‌کنیم و فرد متخلف به دستگاه قضا تحویل داده می‌شود.

احمدی‌لاشکی درباره آخرین وضعیت عملیات اجرایی پروژه آزادراه تهران ـ شمال اظهار کرد: قطعه یک در خرداد 96 افتتاح می‌شود و برای قطعه دو که از «شهرستانک» تا «پل زنگوله» است چهار پیمانکار قوی گرفتیم که بعد از تعطیلات نوروز 96 کار خود را آغاز می‌کنند و درصدد هستیم تا در سال 98 تکمیل شود.

وی گفت: مبلغ عوارضی در قطعه چهارم آزاد راه تهران شمال در حدفاصل چالوس تا مرزن‌آباد برای خودروهای با پلاک «ن» و «ص» ایران 72، یک‌هزار و 500 تومان و تنها یک مرتبه در 24 ساعت شبانه‌روز است.